דלג לתוכןדלג לפוטר

עריכת הסכם ממון לאחר נישואין

חוששים שביום מן הימים תתגרשו ותאבדו את הנכסים עליהם עמלתם רבות? רבים אינם יודעים זאת אך על הסכם ממון ניתן לחתום גם שנים רבות לאחר שהתחתנתם. מדוע כדאי לעשות זאת? איך ניגשים לשיחה עם בן הזוג ומה ההבדל בין הסכם ממון לאחר הנישואין להסכם שנכתב לפניהם? הכל במאמר שלפניכם.מה ההבדלים בין עריכת הסכם ממון לאחר נישואין ולפניהם? חשוב לדעת כי הסכמים שנערכו לאחר הנישואין עשויים לגרום להליך משפטי ארוך יותר מהסכם שנערך לפני הנישואין. מדוע? כאשר בני הזוג ערכו את ההסכם לפני שבאו בברית הנישואין בית המשפט מניח שחרב הגירושין לא הייתה תלויה מעל צווארם ולא ראו עדיין את הפרידה הקרבה. הסכם ממון שנחתם מעט לפני הפרידה עשוי להיות כתוצאה מלחץ שהופעל במכוון על אחד מבני הזוג לוותר על זכותו ברכוש המשותף כתנאי להפסקת הנישואין או להמשכם.במקרה זה יתכן ובית המשפט יפסוק כי אין להסכם זה ערך ממש ויקבע את חלוקת הרכוש על החוק הרלוונטי. בית המשפט ייבחן תחילה באיזו שנה נישאו הצדדים – עבור בני זוג שנשאו לאחר 1.1.74 חלוקת הרכוש תערך בהתאם לחוק יחסי ממון  ואילו בני זוג שנישאו לפני ה1.1.74 הרכוש יחולק בהתאם להלכת השיתוף.

שלבי עריכת הסכם ממון לאחר הנישואין

כאשר אתם מתכוונים לערוך הסכם ממון לאחר הנישואין, כדאי לרשום מראש את הנקודות שתרצו שיהיו בהסכם. כיצד תרצו לחלק את הרכוש המשותף? איזה רכוש היה לכל אחד מכם לפני שהתחלתם את הקשר? ומה מקור החסכונות שלכם כיום – האם התקבלו בירושה או מעבודה לפני שהכרתם? בנוסף חשוב להוסיף פנסיות ונכסים בארץ ובחו"ל. חישבו מה היה החלק של בן הזוג בתשלום עליהם והאם בית המשפט עשוי להתייחס לזמן שאחד מכם הקדיש לטיפול בילדים בזמן שבן הזוג השני בנה קריירה משגשגת? כל אלה יבואו לידי ביטוי בחלוקת המשאבים שלכם לאחר הנישואין.

מדוע כדאי להיוועץ בעו"ד בזמן כתיבת הסכם ממון לאחר נישואין

הנוסח שכתבתם בעצמכם יכול לשמש כטיוטה ראשונית, אך את ההסכם עצמו חשוב לעשות בסיוע עורך דין. מדוע? ראשית אתם עשויים לנסח את ההסכם בצורה שאינה חד משמעית ועשויה לגרום לאבדן כספי. בנוסף, כאשר שניכם נמצאים מול העו"ד הוא יכול להעיד על כך שהייתם בפגישה וששניכם מבינים את התוכן הכתוב. לאחר מכן לא יוכלו לעלות טענות כמו – "לא ידעתי שנוסף סעיף זה או אחר", "לא הבנתי את הכתוב" או "החתימה על ההסכם הושגה במרמה".

כיצד מתחילים לדבר עם בן הזוג על הסכם ממון לאחר נישואין?

לסיכום, נענה על סוגיה נפוצה בתחום. השיחה הראשונית על עריכת הסכם ממון לאחר נישואין עשויה להתחיל ויכוח או קונפליקט כאשר בן הזוג עשוי להרגיש כאילו אתם עושים הכנות ומתכוונים לפתוח בהליך גירושין. כיצד ניגשים אליה? על מנת שלא לגרום לבעיות בקשר חשוב לדבר על הנושא בניחותא, לא לאחר ויכוח קשה ולהיות קשובים לבן הזוג ולרגשותיו. לאחר מכן כדאי להסביר מדוע חשוב לכם לכתוב את ההסכם ולהדגיש כי ההסכם נועד לשפר את הזוגיות ביניכם ולמנוע מחלוקת עתידית ולא לפגוע בקשר הקיים. 

שתפו את המאמר:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב print
Print
עו"ד דין חגית הלוי

משרד עורכי דין חגית הלוי ושות'

משרדה של עורכת הדין חגית הלוי ושות' הוא משרד מנוסה המתמחה בדיני המשפחה, גירושין, צוואות וירושות.

ליצירת קשר חייגו: 077-9973919

צרו איתנו קשר


    אולי יעניין אותך גם...

    ניתן להגיע לפגישת ייעוץ שבה נבחן את המצב הקיים,
    תקבל/י תשובות והסברים לכל השאלות שלך ופתרון או המלצה מה כדאי לעשות.

    לייעוץ ראשוני התקשר/י  עכשיו: 077-3487178

    או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

      צור קשר דילוג לתוכן