דלג לתוכןדלג לפוטר

עורך דין ירושות וצוואות במרכז

התייעצו עם צוות עורכי דין ותיקים ומנוסים בתחום!

לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם

    אם אתם מתלבטים מהי הדרך הטובה ביותר להבטיח שרכושכם יחולק בצורה הטובה ביותר לאחר שתלכו לעולמכם וזקוקים לצוואה, או אולי אתם נמצאים במאבק ירושה משפחתי, חשוב להיעזר בשירות המקצועי של עורך דין ירושות וצוואות במרכז. במאמר זה נדון על התחום בהרחבה.

    מה עושה עורך דין ירושות וצוואות במרכז?

    תפקידיו של עורך דין ירושות וצוואות במרכז מרובים. הוא מסייע בניסוח משפטי מקצועי של צוואה חדשה או שינוי של צוואה קיימת. לאחר מכן, הוא מפקיד את הצוואה אצל הרשם לענייני ירושה או שומר בארכיון במשרדו. חשוב לדעת כי הצוואה נשמרת בכספת מיוחדת, ואיש אינו יכול לקבלה כל עוד כותב הצוואה נמצא בחיים. רק לאחר מותו המשפחה יכולה לקבל את הצוואה.
    בנוסף, עורך דין ירושות וצוואות במרכז מסייע לנסח מחדש צוואה קיימת. השירות הזה חשוב עבור מי שיש לו שינוי כלשהו בסטטוס מאז שכתב את הצוואה הקודמת. למשל, לאחר נישואין, גירושין, לידה של ילדים או נכדים נוספים. יתכן והמצווה ירצה לכלול גם את הצאצאים החדשים במשפחה או להסיר בן זוג לשעבר מהנוסח הקודם של הצוואה.
    לצד ניסוחי הצוואה עבור המצווה עצמו, עורך דין ירושות וצוואות במרכז מעניק גם שירותים רבים למשפחות לאחר מותו של המצווה.

    שירותים המוענקים על־ידי עורך דין ירושות וצוואות במרכז למשפחת המצווה

    לאחר שכבר הוכנה צוואה, אם על־ידי עורך דין ירושות וצוואות במרכז או באופן פרטי מול עדים, והמשפחה פותחת את הצוואה, עשויות להתעורר מחלוקות שונות. למשל, תתכן טענה של אדם שלא קיבל את חלקו ההוגן בירושה כי מדובר בצוואה ישנה ונכתבה צוואה מעודכנת, שונה ממנה. טענה נוספת שיכולה לעלות בוחנת את כשירותו של כותב הצוואה במועד שבו נכתב המסמך. אם טענה זו עולה, יתכן והיורשים על פי צוואה זו יצטרכו להוכיח את כשירותו המנטלית של המצווה באותה עת.
    מחלוקות רבות מגיעות לכותלי בית המשפט לענייני משפחה, שבהן השופט נדרש להכריע מי יהיה היורש. במצב זה חשוב שיהיה עורך דין ירושות וצוואות במרכז המייצג את כל אחד מהצדדים ומציג את הטענות בצורה נהירה לטובתו.

    איך אפשר לתת הוראות למשפחה עוד לפני פתיחת הצוואה?

    קיימות סיטואציות שאינן מחייבות כתיבה של צוואה דווקא. לדוגמה, הייתם מעוניינים שהנכד ינהל את רכושכם אם תהיו במצב שלא תוכלו להיות כשירים לעשות זאת בעצמכם. רבים טועים לחשוב שמדובר בהוראה שניתנת בצוואה. אך, למרבה הצער, הצוואה נפתחת רק זמן מה לאחר מותכם. הוראות שהייתם רוצים לתת למשפחה לשינויים בניהול הפיננסי שלכם מגיעות במסמך שונה לחלוטין. גם מסמך זה מבוצע בסיוע עורך דין ירושות וצוואות במרכז והוא מכונה יפוי־כח מתמשך.
    מדובר בהוראות מקדימות שאתם נותנים למשפחה בדרך שאינה משתמעת לשתי פנים, ובה אתם מגדירים בדיוק מי יהיה אחראי על כספכם ומי על המצב הרפואי. חשוב לדעת כי מסמך זה אינו מחליף את הצוואה ויש לנסח גם צוואה שבה יפורט כיצד תרצו שרכושכם יחולק לאחר מותכם.

    צור קשר עם משרד עו"ד חגית הלוי

    פסקי דין שבהם עורך דין ירושות וצוואות במרכז שינה את התמונה

    להלן נציג מספר פסקי דין שבהם עורך דין ירושות וצוואות במרכז ובערים נוספות אכן הציג לבית־המשפט את הסיטואציה בצורה שונה מטענות אחד הצדדים, וגרם לשינוי בהחלטה על חלוקה של הרכוש.

    האם הצוואה הזו תקפה?

    במקרה שהגיע לבית־המשפט לענייני משפחה בשנת 2010, בני־משפחה ביקשו לערער על תקפותה של צוואה שנערכה לטובת אחד מילדיה של אם לארבעה ילדים. הסתבר, כי אחד מהילדים החזיק בידו צוואה שנערכה על־ידי עורך־דין, אך אותו ילד שילם עבור ניסוח הצוואה והפקדתה ואף הסיע את האם לעו"ד זה.
    הילדים טענו להשפעה בלתי הוגנת של אותו ילד על ההורה, ולכן ביקשו לבטל את תקפות הצוואה. בנוסף, הם דרשו להפיק צו ירושה. עד כאן זהו התהליך שהיה דורש כל עורך דין ירושות וצוואות במרכז. אך, בית־המשפט החליט שלא להיעתר לבקשה משום שהיא יצגה לטענת השופט את רצונו של ההורה.
    הילדים לא ויתרו. הם הגישו ערעור לבית־המשפט והמחישו את הטענות כי אותו ילד היה מעורב במישרין בניסוח הצוואה, ואף חיכה ברכב עד לרגע שבו הצוואה תכתב. תהליך זה אכן התקבל בבית־המשפט כהשפעה אסורה, ולאחר הערעור אכן הירושה חולקה שווה בשווה בין כולם. תהליך זה ממחיש עד כמה חשוב לבצע את כתיבת הצוואה בצורה נכונה. עורך דין ירושות וצוואות במרכז שהיה מעורב יותר בנסיבות שקדמו לכתיבת הצוואה היה יכול להמליץ להורה לשלם בעצמו על ניסוח הצוואה, ולמנוע את כל הראיות הנסיבתיות שהובילו למתן צו ירושה שנוגד את הצוואה.
    פסק־דין כזה נפוץ מאד, ולכן לא מספיק רק למצוא עורך דין ירושות וצוואות במרכז, אלא גם לוודא שהוא מכסה אתכם כנגד כל האפשרויות שיכולות למנוע את מימוש הצוואה.

    שינוי בכתב־היד

    במקרה אחר שהגיע לבית־משפט לענייני משפחה , שני בני־זוג ערכו צוואה הדדית. הם החליטו כי אם אחד מהם ילך לעולמו השני יזכה ברכושו, ורכוש זה יחולק לאחר מות בן הזוג השורד באופן שווה בין אחד־עשר האחים. אך, כאשר הגיעה העת לממש את הצוואה, אחד מהאחים טען כי יש בידו צוואה בכתב־יד שבה נכתב כי הוא יורש את רכושם של הוריו. מה פסק בית־המשפט?
    למרבה המזל את הצוואה הראשונה ערך עורך דין ירושות וצוואות במרכז ותעד אותה באופן מקצועי. היא הפכה להיות צוואה המגנה על שני בני הזוג וכן על זכויות כל ילדיהם.

    מסמך מאוחר יותר שנכתב על־ידי המנוחה בכתב־יד נחזה להיות אותנטי בחלקו. החלק שבו נכתב שהיא מבקשת מכל בניה לעזור לאחד הבנים להינשא או אם יש צורך לדאוג למקום שבו יוכל לחיות אכן נכתב בכתב היד של האם. לעומת זאת, תוספת שהבן הציג מאוחר יותר, על פיו דירת המגורים של הוריו צריכה לעבור על שמו, נכתבה בכתב שנחזה להיות כתב ידו של הבן.
    למרבה המזל, השופט במקרה זה בחן את ההבדל בין שני כתבי היד ולא קיבל את תביעתו של הבן לרכוש. לטענת השופט הצוואה הראשונה שנערכה כצוואה הדדית באופן מסודר עם עורך דין ירושות וצוואות במרכז היא התקפה. כל ילדי בני־הזוג זכו לחלוקה הוגנת וצודקת של הרכוש.
    מקרים אלה הם רק מתי מעט מהמקרים המגיעים בכל שנה לבתי־הדין לענייני משפחה וממחישים את החשיבות העצומה של ליווי מקצועי על ידי עורך דין ירושות וצוואות במרכז לכל פעולה. החל מניסוח הצוואה הראשונית ועד לעמידה על זכויותיכם בירושה לאור מחלוקות שונות העשויות להתגלע.
    חשבו כבר היום על העתיד של משפחתכם, ומנעו מחלוקות כואבות שיכולות לפגוע ביחסים בין הצאצאים בעתיד. נסחו צוואה מקצועית עם עורך דין ירושות וצוואות במרכז, ותוכלו לדעת כי רצונכם ימומש במלואו. אם אתם עומדים כיום בפני מימוש צוואה וחשים כי נערכה שלא כדין, מומלץ להתייעץ עם עו"ד הבקיא בתחום ולראות את סיכוי הגשת התביעה לביטולה.

    התייעצו עם צוות עורכי דין ותיקים ומנוסים בתחום!

    לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו פרטים
    ונחזור אליכם בהקדם

      תחומי עיסוק נוספים:

      ניתן להגיע לפגישת ייעוץ שבה נבחן את המצב הקיים,
      תקבל/י תשובות והסברים לכל השאלות שלך ופתרון או המלצה מה כדאי לעשות.

      לייעוץ ראשוני התקשר/י  עכשיו: 077-3487178

      או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

        צור קשר דילוג לתוכן