דלג לתוכןדלג לפוטר

הסכם חיים משותפים

התייעצו עם צוות עורכי דין ותיקים ומנוסים בתחום!

לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם

    כאשר זוגות ידועים בציבור מבקשים לערוך הסכם המעגן סוגיות שונות הנוגעות לילדים, לרכוש ועוד, אין באפשרותם לערוך הסכם ממון, כמו זוגות נשואים. יחד עם זאת, ישנו בכל זאת פתרון בדמות הסכם לחיים משותפים. הסכם זה יכול לשמש כרשת ביטחון משמעותית במקרה של פרידה. במאמר זה נלמד מהו הסכם זה, מה הוא כולל, עבור מי הוא מתאים ועוד.

    הסכם חיים משותפים - מהו?

    הסכם לחיים משותפים כמו כל הסכם רשמי, הוא מסמך לו ישנו תוקף משפטי. מטרתו של הסכם חיים משותפים היא להסדיר מבעוד מועד נושאים חשובים עבור זוגות שאינם נשואים. כל זוג יכול לערוך את ההסכם לפי ראות עיניהם, אך מומלץ להיעזר בליווי של עורך דין המתמחה בנושא זה, כדי להבטיח שרצונותיהם של בני הזוג והנושאים המוסכמים ביניהם באים לידי ביטוי, בצורה המדויקת יותר ברמה המשפטית.

    אילו נושאים כלולים בהסכם חיים משותפים?

    בבסיסו ההסכם נועד להסדיר נושאים של חלוקת רכוש בין בני הזוג. יחד עם זאת, ישנם נושאים נוספים אותם נהוג להוסיף להסכם. עוד לפני פירוט הנושאים השונים, נדרשים בני הזוג להצהיר בהסכם כי הם אכן בני זוג אשר מנהלים משק בית משותף, במשך תקופה אותה יש לציין בהסכם גם כן. כמו כן, יש לכלול פירוט של הרכוש הפרטי שכל אחד מבני הזוג צבר, בטרם החלה הזוגיות.

    לאחר פירוט סעיפי החובה אותם יש לכלול בחוזה, ניתן לכלול את פירוט ההסדר בנוגע לנושאים כמו רכוש משותף, אופן ניהול משק בית וסיכום אודות החלוקה של מתנות וירושות. כמו כן, הסכם זה יכול לכלול גם הסכמים בנושאים של הסדרי משמורת על הילדים המשותפים ותשלומי מזונות.

    מימוש צוואה

    למי הסכם חיים משותפים מתאים?

    כפי שציינו בפתיחת המאמר, הסכם זה נועד עבור זוגות המנהלים משק בית משותף, אשר אינם נשואים. אם כן, ההסכם מתאים לזוגות אשר אינם יכולים להינשא בישראל או עבור זוגות שאינם מעוניינים להינשא. לכן, הסכם זה מתאים לא רק לזוגות הטרוסקסואליים, אלא גם לזוגות חד-מיניים. מאחר והחוקים החלים על בני זוג נשואים אינם חלים על בני זוג שאינם נשואים, הסכם לחיים משותפים הוא האפשרות הטובה ביותר להסדיר נושאים של רכוש או נושאים אחרים, כדי להימנע מקשיים אפשריים בהמשך הדרך.

    מדוע מומלץ לערוך הסכם חיים משותפים?

    להסכם חיים משותפים ישנם מספר יתרונות משמעותיים. ראשית, זהו מסמך אשר תוקפו המשפטי מתקיים מרגע חתימת שני הצדדים. כלומר, זהו אינו הסכם אותו יש לאשר אל מול בית המשפט או גורמים רשמיים אחרים, בניגוד להסכם ממון.

    עוד יתרון של הסכם זה, הוא שהוא מאפשר הכרה רשמית בזוגיות של החתומים על ההסכם. בזכות הכרה זו יכולים בני הזוג ליהנות מהטבות שונות.

    כמו כן, ההסכם מאפשר מניעת מחלוקות במקרה של פרידה. מכיוון וישנה הסכמה מוקדמת על הנושאים השונים הכלולים בהסכם, גם במקרה של מחלוקות המתעוררות עקב פרידה, יש לפעול לפי ההסכם.

    האם מומלץ להיעזר בעורך דין בעריכת הסכם חיים משותפים?

    אחד מהיתרונות החשובים ביותר של הסכם החיים המשותפים, הוא שניתן להתאים אותו באופן אישי לצרכים ולרצונות של בני הזוג המעוניינים בו. לכל זוג יהיו העדפות שונות ודרישות שונות באשר לתוכן אותו צריך ההסכם לכלול. ניסוח הסכם בצורה שאינה ברורה וחד-משמעית, יכול להביא לחיכוכים לא נעימים בהמשך הדרך. כאשר עריכת ההסכם נעשית בליווי של עורך דין המתמחה בתחום, יכולים בני הזוג להיות בטוחים כי ההסכם יכלול בצורה המדויקת ביותר את רצונותיהם.

    התייעצו עם צוות עורכי דין ותיקים ומנוסים בתחום!

    לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו פרטים
    ונחזור אליכם בהקדם

      תחומי עיסוק נוספים:

      ניתן להגיע לפגישת ייעוץ שבה נבחן את המצב הקיים,
      תקבל/י תשובות והסברים לכל השאלות שלך ופתרון או המלצה מה כדאי לעשות.

      לייעוץ ראשוני התקשר/י  עכשיו: 077-3487178

      או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

        צור קשר דילוג לתוכן