דלג לתוכןדלג לפוטר

עורך דין גירושין במודיעין – חגית הלוי

התייעצו עם צוות עורכי דין ותיקים ומנוסים בתחום!

לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם

    מומחים בדיני משפחה וגירושין, עם ניסיון של למעלה מ-16 שנים. איכפתיות אמיתית. טיפול מקצועי ומסור מכוון מטרה!

    ניתן להגיע לפגישת ייעוץ עם עורך דין גירושין (במודיעין), שבה נבחן את המצב הקיים, ותקבל/י תשובות והסברים לכל השאלות שלך ופתרון או המלצה מה כדאי לעשות.

    לייעוץ ראשוני התקשר/י עכשיו: 077-2306101

    הליך גירושין הוא הליך מורכב מבחינה אישית ורגשית, שכן התא המשפחתי שאליו הורגלנו, מתחלף ומשתנה באחת. הדבר קשה אישית ורגשית. מתחם הנוחות משתנה, שכן בן/ת הזוג עמו/ה התחתנו, הוא/היא כבר לא החבר/ה הטוב/ה ביותר, וכבר לא האדם שעליו/ה אנו נשענים בעת צרה. זאת ועוד, מלבד הקשיים האישיים, הליך גירושין – במדינת ישראל – הוא גם הליך מורכב משפטית, שכן הוא מערב אלמנטים משפטיים דתיים וחילוניים. לשם כך חשוב מאוד להיעזר בעורך דין גירושין.

    אגב, לפני שנתחיל במאמר לגופו, נבקש להעיר שתי הערות: האחת היא כי מבחינה סטטיסטית, מודיעין נחשבה בעבר בתור "בירת הגירושין", כך שהמאמר מופנה גם אליכם/ן, תושבי מודיעין המחפשים עורך דין גירושין במודיעין. ההערה השנייה היא כי המאמר שלפניכם/ן הוא מאמר כללי, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי ספציפי.

    הליך הגירושין – מה הוא כולל?

    הליך גירושין כולל מספר רבדים. קודם כל, גירושין נערכים בבית הדין הרבני, במידה ומדובר בגירושין בין יהודים. כלומר – בני זוג המבקשים להתגרש, יצטרכו לפנות בתביעה לבית הדין הרבני. במידה ואין הסכמה בין בני הזוג, הרי שהם יצטרכו להוכיח עילת גירושין, אך עילות הגירושין הן עילות שקבועות בדין העברי–דתי. לדוגמא – עילת בגידה, שעוסקת בסיטואציה שבה האישה בוגדת בבעלה. עילה נוספת ומוכרת, היא עילת העקרות, דהיינו – כאשר בני הזוג לא מצליחים להביא ילדים לעולם. עוד עילת גירושין מוכרת, היא עילת "מעשה הכיעור", כלומר – כאשר בת הזוג, לכאורה נוהגת בצורה לא צנועה. ישנן עילות גירושין נוספות, שלא נרחיב לגביהן.

    במידה והוכחה עילת הגירושין, בית הדין הרבני עשוי להורות על גירושין, ואז – ייערך טקס מתן הגט. לחלופין, כאשר בין בני הזוג ישנה הסכמה, הרי שההליך קל בהרבה, שכן ניתן להגיש תביעה לגירושין בהסכמה.

    רובד נוסף שחשוב להכיר, הוא כי הליך הגירושין כולל גם הפרדה והסדרה של שאר הנושאים העיקריים בין בני הזוג: סוגיית משמורת הילדים, סוגיית מזונות הילדים וכן סוגיית חלוקת הרכוש בין בני הזוג. על כל אלו – בחלק הבא של המאמר.

    משמורת ילדים:

    בעת גירושין, בני הזוג צריכים להסדיר את שאלת המשמורת. ככלל, האם משמשת בתור המשמורנית, כאשר המשמעות היא שהיא אמונה על הטיפול השוטף בילדים. במקביל, האב נהנה מהסדרי ראייה. כלומר, הוא זוכה בטיפול בילדים בזמנים קבועים. עם זאת, כיום, יותר ויותר זוגות בוחרים דווקא באפיק של משמורת משותפת. כלומר, שוויון בשהות הילדים, ושוויון גם במזונות (על מזונות – בחלק הבא).

    מזונות ילדים:

    לפי ההלכה העברית, האב חב במזונות ילדיו. המשמעות של מזונות, היא תשלום סכום קבוע וחודשי, לשם הבטחת כלכלתם של הילדים. ככלל, מזונות ילדים משולמים בהתחשב בגילם. עד גיל 6, האב חב במזונות ילדיו, באופן מוחלט. לאחר מכן, עד גיל 18 הוא חב במזונות מוחלטים בכל הנוגע להוצאות הבסיסיות. באשר להוצאות לא בסיסיות, האב חב, בהתחשב ביכולותיו הכלכליות.

    עם זאת, במשמורת משותפת, השתנה הדבר – במידה ואין פער גדול בין השכר של ההורים, הרי שעתה, לאור פסיקת בית המשפט העליון, במסגרת מזונות מעל גיל 6, ייתכן מצב של שיוון בחבות במזונות והכל תוך בחינת נסיבות בכל מקרה לגופו.

    חלוקת רכוש בין בני זוג:

    עוד נושא שבני זוג צריכים להסדיר בעת גירושין, הוא שאלת הרכוש המשותף שלהם. כיצד תחולק דירת המגורים? הרכבים? פנסיות וחסכונות? על כך, מורה הדין הקיים היום, כי תיערך חלוקה שווה של כלל רכושם של בני הזוג, למעט מספר מקרים שבהם אין לאזן את הרכוש בין בני הזוג, לרבות עריכת הסכם ממון וכדומה. הדין האמור קבוע בחוק יחסי ממון בין בני זוג, התשל"ג– 1973.

    איזה בית משפט דן בהליכי גירושין?

    בית הדין הרבני הוא בעל הסמכות הבלעדית לעסוק בגירושין. עם זאת, לבית הדין ישנה גם הסמכות לעסוק בענייני מזונות, משמורת ורכוש. עם זאת, סמכותו לרוב נקנית במקרה של "כריכה", כלומר – אם בן או בת הזוג הקדימו והגישו תביעת גירושין יחד עם נושאי המשמורת מזונות ורכוש, הרי שבית הדין קונה לו סמכות לעסוק בכלל הנושאים לעיל (למעט מזונות, שכן גם אז יש לבית הדין סמכות, אבל לא בלעדית – על כך בהמשך).

    מנגד, לבית המשפט לענייני משפחה יש סמכות לעסוק בכל הסוגיות בתחום המשפחה, למעט גירושין. גירושין ייערכו רק בבית הדין הרבני או הדתי (בהתאם לדתם של בני הזוג). שאר הנושאים, לרבות – מזונות, רכוש, משמורת וכיו"ב, יכולים להתנהל בפני בית המשפט לענייני משפחה.

    עורך דין גירושין במודיעין - חגית הלוי

    בשולי הדברים:

    השאלה לאיזו ערכאה שיפוטית פונים, היא משמעותית, ולכן חשוב לפנות לעורך דין גירושין בעל ניסיון, ואם אתם ממודיעין – אז לעורך דין גירושין במודיעין. מדובר בהליך מורכב בעל השלכות עתידיות רבות ולכן חשוב לקבל ייעוץ משפטי ראוי ומקצועי בטרם פתיחת ההליכים.

    ניתן להגיע לפגישת ייעוץ עם עורך דין גירושין (במודיעין), שבה נבחן את המצב הקיים, ותקבל/י תשובות והסברים לכל השאלות שלך ופתרון או המלצה מה כדאי לעשות.

    לייעוץ ראשוני התקשר/י עכשיו: 077-2306101

    תגיות: עורך דין גירושין במודיעין, עורכת דין גירושין במודיעין, עורכי דין גירושין במודיעין, עו"ד גירושין במודיעין

    תחומי עיסוק נוספים:

    התייעצו עם צוות עורכי דין ותיקים ומנוסים בתחום!

    לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו פרטים
    ונחזור אליכם בהקדם

      ניתן להגיע לפגישת ייעוץ שבה נבחן את המצב הקיים,
      תקבל/י תשובות והסברים לכל השאלות שלך ופתרון או המלצה מה כדאי לעשות.

      לייעוץ ראשוני התקשר/י  עכשיו: 077-3487178

      או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

        צור קשר דילוג לתוכן