דלג לתוכןדלג לפוטר

הדרך הטובה ביותר בגירושין – להתגרש בשלום

הליך גירושין הוא אחד מאירועי החיים הקשים ביותר עבור זוגות רבים. רגשות האהבה שהיו בקשר מוחלפים בכעס, אכזבה ולעתים גם רצון לנקמה. כאשר יש ילדים, הקשיים מועצמים שבעתיים ולעתים הם משמשים כקלף מיקוח בידי ההורים מבלי רצונם. שיקולים כמו: גובה המזונות, חלוקת הדירה, משמורות על הילדים והסדרי ראייה הופכים להיות משמעותיים מאד. בתוך סערת הרגשות מתקבלות לעתים החלטות הרות גורל שמשפיעות על המשפחה הן בפן הרגשי והן בכלכלי. לאור כל זאת המחוקק ניסה למצוא דרך להקל על מערכת המשפט העמוסה בבני זוג בסוף הדרך הזוגית הנלחמים על זכויותיהם. כעת, לפני שמגיעים להתגרש בבית הדין לענייני משפחה יש לנסות ולהגיע להסכמות במסגרת הליך גישור ולהיפרד בדרך של שלום, פשרה והסכמה. במאמר זה נכיר את האפשרויות הנפתחות בפני בני הזוג במהלך גישור גירושין וכיצד ניתן "לפרק את החבילה" באווירה אחרת?

מהו גישור גירושין?

בניגוד להליך משפטי בו כל אחד מבני הזוג יהיה מיוצג על ידי עו"ד נפרד וילחם על האינטרסים האישיים שלו במהלך גישור שני הצדדים מנסים להציף את הנושאים בהם לא הצליחו להגיע להסכמה ולמצוא את דרך השווה. בין הנושאים שעולים במהלך שיחות עם מגשר גירושין יכולים להיות נושאי מדור (היכן יגור בן הזוג שיישאר עם הילדים?), אפשרות למשמורת משותפת, גובה המזונות ונושאים נוספים הנמצאים במחלוקת וקשורים לחלוקת הרכוש המשותף.בדרך כלל מגיעים להליך זה כאשר אין הסכמה בין בני הזוג על נושא אחד לפחות. התהליך מתחיל ממפגש ראשוני בו יעלו הנושאים השנויים במחלוקת ועשויים לעלות גם רגשות שליליים, כעס, כאב, פגיעה וחוסר אמון. מגשר גירושין מנוסה ידע להכיל את הרגשות ובעדינות להתחיל לפתוח עם שני בני הזוג את הנושאים השנויים במחלוקת. בשיחות אלה ניתן לאתר פתרונות נוספים עליהם לא חשבו או יצירה של מרחב לשיחה בה ניתן להגיע לפשרה הדדית.

מה עושים אם הליך הגישור לא צלח?

ייתכנו מצבים בהם לא יהיה לגשר על  נושאים ספציפיים במהלך הליך הגישור. זאת מאחר ולעתים, שני בני הזוג מקובעים בצורה חזקה בעמדותיהם ובמקרה זה אין ברירה אחרת אלא לפנות להליך משפטי בו השופט יפסוק בין השניים. הליך הגישור אינו מונע פניה לבית המשפט אלא רק מעכב מעט את התהליך על מנת לנסות ולהגיע להסכם גירושין המבוסס על פשרה בתנאים המתאימים לשני בני הזוג. חשוב לציין כי במקרה שהנושא הגיע לבית המשפט, ההחלטה הסופית לא תהיה של בני הזוג אלא של שופט חיצוני ועשויה לפגוע במרקם העדין של שני אנשים בוגרים וילדים המתפצלים לשני בתים. לכן, מומלץ ורצוי לנסות ולהגיע להסכם הגירושין עוד במהלך תהליך הגישור.

טובת הילדים מעל לכל

לפני שניגשים להליך גישור כדאי לזכור כי גם אם כעת רוחות מלחמה נושבות ביניכם, הרי שכל אחד מכם רואה את טובת הילדים לנגד עיניו. בסוף הדרך, כאשר כל אחד מכם יתחיל את החיים החדשים לבדו יתחיל תהליך של "החלמה". הרגשות הקשים מתחילים לפוג וכל אחד מוצא את מקומו החדש במשפחה המפוצלת. לכן, אם הצלחתם לפתור את המחלוקות בהליך הגישור בהסכמה הדדית תהליך ההחלמה יהיה קל יותר וישרת גם את טובת הילדים שנקלעו שלא מרצונם לתהליך הקשה.

ההיבט הכלכלי – משתלם כלכלית לא להגיע לבית המשפט

להליך הגישור יש גם השלכות כלכליות שונות מעלויות הליך משפטי. בעוד שמשפטי גירושין עשויים לעלות לשני בני הזוג עשרות אלפי שקלים, הרי שתהליך הגישור יסתכם באלפים בודדים. לאחר שתחתמו על הסכם הגירושין תוכלו להשתמש בכספים שחסכתם לטובת הילדים או התחלת החיים החדשים לבד.לסיכום, האפשרות להתגרש בהליך של גישור מעניקה לשני בני הזוג אפשרות לפתור את המחלוקות הנוגעות לחלוקת הרכוש וקביעת משמורות הילדים והמזונות בדרך של שלום. נסו למצוא את המגשר/ת שלכם שיעבור עמכם את התקופה הקשה הזו ויהווה הן צד שלישי אובייקטיבי לניסוח ההסכם המשותף והן אוזן קשבת לכאב.
 

שתפו את המאמר:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב print
Print
עו"ד דין חגית הלוי

משרד עורכי דין חגית הלוי ושות'

משרדה של עורכת הדין חגית הלוי ושות' הוא משרד מנוסה המתמחה בדיני המשפחה, גירושין, צוואות וירושות.

ליצירת קשר חייגו: 077-9973919

צרו איתנו קשר


    אולי יעניין אותך גם...

    ניתן להגיע לפגישת ייעוץ שבה נבחן את המצב הקיים,
    תקבל/י תשובות והסברים לכל השאלות שלך ופתרון או המלצה מה כדאי לעשות.

    לייעוץ ראשוני התקשר/י  עכשיו: 077-3487178

    או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

      צור קשר דילוג לתוכן