דלג לתוכןדלג לפוטר

ביטול הסכם גירושין – עיקרי התהליך

לאחרונה ניתן לראות מגמה התומכת בטענה כי הדרך הנכונה והמושכלת ביותר להתגרש היא באמצעות הסכם גירושין הדדי. הסכם זה כולל את כל ההיבטים של פירוק הקשר הממוסד (מזונות, רכוש, הסדרי ראייה וכו') ולאחר אישורו בבית המשפט ניתן להתגרש בפועל. הסכם זה מונע מאבקי כוח קשים בבית המשפט שבנוסף לעוגמות הנפש גם עלותם גבוהה למדי. אלא, שלעיתים עולה הצורך לפעול למען ביטול הסכם גירושין שהושג וזאת במספר מקרים מרכזיים כפי שיוצגו בפניכם מייד.

ביטול הסכם גירושין – באלו מקרים?

כל הסכם שהוא, שנחתם בין צדדים שונים כפוף לדיני החוזים. משמעות הדבר היא כי גם הסכם גירושין הינו כזה שמחייב את שני הצדדים, שכן הוא קיבל את תוקפו של בית המשפט שבחן ואישר אותו לפרטי פרטים. אלא, שלעיתים רבות ניתן לבקש ביטול הסכם גירושין וזאת בהתאם לשלושה מקרים עיקריים :
  • טענה לבעיות משפטיות באישור ההסכם – במידה ואחד הצדדים סבור כי היו ליקויים משפטיים באישור ההסכם, הוא יכול לטעון לביטולו. כמובן שכל ביטול הסכם גירושין מסיבות שכאלה חייב לכלול סיבות לגיטימיות שקשורות לסדרי דין שלא קוימו בפועל (למשל, השופט לא הקריא את ההסכם בפני הנוכחים) או כל הליך אחר שלא קויים בפועל וצריך היה להתבצע על פי ההסכם.
  • טענה לגופו של ההסכם – כל הסכם גירושין חייב להיערך ולהיחתם בתום לב, ללא הפעלת לחצים או איומים, ללא הסתרת מידע או הטעיות כלשהן. במידה ומתגלה כי לא היה כך הדבר, הרי שניתן לטעון לביטולו של ההסכם. כך למשל, במידה ואחד מבני הזוג הסתיר נכסים או איים בצורה כזו או אחרת על הצד השני לחתום על ההסכם, ע"פ החוק ניתן לבטלו מפאת אי חוקיותו.
  • שינוי משמעותי בנסיבות – לאורך הזמן עשויים להתרחש שינויים אצל אחד או שני בני הזוג כך שההסכם שנחתם דאז כבר אינו רלבנטי. ניתן למצוא דוגמאות רבות לכך כגון מחלה קשה, זכייה כספית, קידום משמעותי בעבודה ועוד.
כמו שניתן להבין, ביטול הסכם גירושין הוא אינו עניין של מה בכך ועליו להתבצע באופן מושכל למדי. היתרון שיש להליך שכזה הוא משך הזמן שניתן להכין את כל הטענות לטובת הביטול, וזאת לעומת משך הזמן הקצר יחסית שעומד בפני בני זוג העומדים בפני הליך גירושין ומעוניינים להסדיר את המחלוקות בטווח הזמן הקצר ביותר על מנת ללכת לדרכם. מסיבה זו חשוב מאוד להסתייע בעורך דין מקצועי ובעל ניסיון רב כאשר עולה הצורך או העניין לבטל הסכם קיים. חשוב מאוד גם לאסוף מבעוד מועד כל ראיה, מסמך או עדות מפלילה שקשורה לכך שהסכם הגירושין, לדעתכם, צריך להתבטל ולעבור דיון מחודש בבית המשפט.  

שתפו את המאמר:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב print
Print
עו"ד דין חגית הלוי

משרד עורכי דין חגית הלוי ושות'

משרדה של עורכת הדין חגית הלוי ושות' הוא משרד מנוסה המתמחה בדיני המשפחה, גירושין, צוואות וירושות.

ליצירת קשר חייגו: 077-9973919

צרו איתנו קשר


    אולי יעניין אותך גם...

    ניתן להגיע לפגישת ייעוץ שבה נבחן את המצב הקיים,
    תקבל/י תשובות והסברים לכל השאלות שלך ופתרון או המלצה מה כדאי לעשות.

    לייעוץ ראשוני התקשר/י  עכשיו: 077-3487178

    או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

      צור קשר דילוג לתוכן