דלג לתוכןדלג לפוטר

ייפוי כוח מתמשך – כל מה שצריך לדעת

במהלך שגרת חיינו, אנו מקבלים את כל ההחלטות החשובות בחיינו. החל מהמנה הראשונה בארוחת הערב ועד למקום שבו תתגוררו. אך בשלבים מסוימים במהלך החיים, כמו בגיל זקנה או לאחר תאונה, אדם עשוי לגלות כי אחרים עלולים לקבל החלטות אלה במקומו. קשישים רבים מוצאים עצמם במצבי חוסר אונים לאחר שמצבם הקוגניטיבי התדרדר ובן משפחה או חבר קרוב החליט להשתלט על רכושם באמצעות קבלת המינוי כאפוטרופוס לנכסיהם.

האם ניתן לקבוע מראש מי יהיה האפוטרופוס שלכם?

למרבה המזל, המחוקק זיהה את חוסר האונים של אנשים שמאבדים את יכולתם לשלוט בחייהם בעקבות מצב קוגניטיבי ירוד או מחלה ומשכך חוקק התיקון לחוק הכשרות המשפטית. התיקון ה- 18 לחוק הוסיף את האפשרות של ייפוי כוח מתמשך. ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי המסמיך אדם לטפל בתחומים שונים הנוגעים לקבלת החלטות של אדם. החלטות אלה יכולות להיות בענייני רכוש, בעניינים רפואיים או נפשיים ואפילו בעניינים משפחתיים וחברתיים.

ייפוי כוח מתמשך: כיצד תקבע מי יסייע לך?

על מנת לאפשר לכל אדם לבחור מי יקבל את ההחלטות הנוגעות לענייניו האישיים, נוצרה אפשרות לנסח ייפוי כוח מתמשך לכל תחום בנפרד. לדוגמה – אם אתם סומכים על רואה החשבון שלכם בענייני רכוש אך לא בעניינים בריאותיים תוכלו לבחור חבר קרוב או בן משפחה אשר יחליט על טיפולים רפואיים ולהסמיך את רואה החשבון להיות בעל ייפוי הכוח המתמשך רק בנושאים הכספיים.ענייני המגורים שלכם, כמו: מגורים בבית אבות, דיור מוגן או שהות עם מטפל זר בביתכם גם הם יכולים להיות מנוהלים באמצעות ייפוי כוח מתמשך. כך, שני מיופי הכוח יכולים לשלב כוחות כאשר אחד מקבל את ההסמכה לטיפול בעניינים הכספיים הנוגעים לתשלום עבור הדיור שלכם והאחר מקבל את ההחלטות על המיקום.

החלטות על טיפול בנכסים קיימים

יש לכם נכס מניב בישראל או בחו"ל שתרצו שימשיך וינוהל ביסודיות? תוכלו להשתמש באפשרות של קביעת הנחיות מקדימות במסגרת ייפוי כוח מתמשך. הדבר דומה לכתיבת צוואה, בה אתם משאירים הנחיות לביצוע לאחר מותכם. ההבדל המשמעותי הוא שאתם נותנים הוראות לקרובים ולמכרים שלכם לטיפול ברכושכם גם כאשר אתם בחיים אך לא בדעה צלולה. כך, תדעו שאיש לא יוכל לקבל החלטות שעשויות לפגוע בכם או לפגוע ברווחה הכלכלית שלכם ושל משפחתכם.

מי יכול לקבל ייפוי כוח מתמשך?

ייפוי כוח מתמשך יכול לקבל כל אדם מגיל 18 שנבחר מראש ונתן הסכמתו להיות כמיופה כוח. אותו אדם יכול להיות מיופה כוח עד לשלושה אנשים בלבד – לכן חשוב לדעת אם התחייב לכך עבור בני משפחה, מכרים או אנשים נוספים. כמו כן,  החוק מאפשר גם למנות מספר מיופי כוח חלופיים במקרה של פטירה של מיופה הכוח או במקרה שהוא עזב את הארץ ואינו יכול לשמש עוד בתפקידו.

ייפוי כוח מתמשך: כיצד מיופה הכוח יפעל אם תתנגד להחלטה מסוימת?

רבים חוששים לבצע ייפוי כוח מתמשך ולאבד את יכולתם לקבל החלטות הנוגעות לחייהם האישיים לאחר אירוע מוחי או אירועים זמניים. חשוב לדעת כי במידה ומיופה הכוח קבל בשמכם החלטה לה אתם מתנגדים, תוכלו להביע את רצונכם והוא יהווה את ההחלטה הקובעת. בנוסף, כל עוד אתם בדעה צלולה תוכלו גם לדרוש להחליף את מיופה הכוח אם אתם מרגישים שאינו פועל לטובת האינטרסים שלכם.לסיכום, ייפוי כוח מתמשך נוצר ומיושם על מנת שתוכלו להיות בשליטה מלאה על חייכם ולדאוג לעתידכם כבר היום ללא חשש. חשוב לחתום על מסמך זה עוד היום, במיוחד כאשר אתם עדיין בדעה צלולה ובכך לחסוך מצב לא נעים בעתיד.עורכי הדין במשרד חגית הלוי ושות' עברו הסמכה והכשרה של עריכת ייפוי כוח מתמשך, הנחיות מקדימות לצורך מינוי אפוטרופוס ומסמך הבעת רצון על פי החוק:

שתפו את המאמר:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב print
Print
עו"ד דין חגית הלוי

משרד עורכי דין חגית הלוי ושות'

משרדה של עורכת הדין חגית הלוי ושות' הוא משרד מנוסה המתמחה בדיני המשפחה, גירושין, צוואות וירושות.

ליצירת קשר חייגו: 077-9973919

צרו איתנו קשר


    אולי יעניין אותך גם...

    ביטול הסכם גירושין

    ביטול הסכם גירושין

    כאשר זוג נשוי גומל בליבו להפריד כוחות ולהתגרש, באפשרות הצדדים לחתום על מסמך שכותרתו "הסכם גירושין". הסכם זה נועד להסדיר
    לקריאת המאמר >

    ניתן להגיע לפגישת ייעוץ שבה נבחן את המצב הקיים,
    תקבל/י תשובות והסברים לכל השאלות שלך ופתרון או המלצה מה כדאי לעשות.

    לייעוץ ראשוני התקשר/י  עכשיו: 077-3487178

    או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

      צור קשר דילוג לתוכן