דלג לתוכןדלג לפוטר

כמה עולה עורך דין גירושין?

הליך גירושין הינו הליך משפטי הכולל טיפול במחלוקות רבות אשר נובעות מפירוקו של הקשר הזוגי הממוסד, קל וחומר כאשר ישנם ילדים בתמונה. מאחר ובני הזוג יוצאים לדרך חדשה ונפרדים מהיכולת הכלכלית המשותפת, הרי שמתרחש שינוי כלכלי משמעותי בחייהם שאליו יש להוסיף גם את עלותו של ההליך המשפטי שמתבטאת בשכרו של עורך הדין המייצג. כמה עולה עורך דין גירושין איכותי ואמין שבאמת יספק את התוצאות הנדרשות? להלן סקירה מקוצרת שתעשה לכם קצת סדר.

עלותו של הליך גישור

הדרך האידיאלית להתגרש היא באמצעות הליך גישור הדדי ומזורז. מדובר בהליך שמתבצע אל מחוץ לכתלי בית המשפט ומטרתו היא הכנת הסכם שעליו מסכימים שני הצדדים על מנת להגיע לכדי אישורו ללא מחלוקות. הליך הגישור כולל מספר פגישות ייעוץ שבסופן יערך הסכם מסודר לקראת מעמד החתימה עליו. הליך זה כולל שכר טרחה לעורך הדין שגובהו עד כ- 10,000 שקלים (מכל אחד מבני הזוג) כאשר אליו יש להוסיף לעיתים את עלות כתיבת ההסכם בנפרד. כאשר ישנן מחלוקות גדולות, שמחייבות פגישות ייעוץ וגישור נוספות, יבקש עורך הדין שכר טירחה עבור כל שעה נוספת, בין 500 ל- 2000 שקלים לשעה, בהתאם ליוקרת המשרד.

עלות ייצוג בבית המשפט

כאשר בני הזוג מחליטים "להילחם" בבית המשפט, עורך הדין גובה שכר טירחה שכולל את עלויות הייצוג. כאן העלות הינה גבוהה יותר ועשויה להגיע ליותר מ- 100 אלף שקלים עבור מספר תביעות שגרתיות כגון חלוקת הרכוש, מזונות הילדים, סוגיות משמורת וכו'. כל דיון בבית המשפט יגרום לגביית שכר טירחה נוסף מעורך הדין שלכם בעלות של 1000 עד 5000 שקלים בממוצע. לכל הסכומים שהוצגו לעיל, יש להוסיף מע"מ וכמו כן, את עלויות תשלום האגרות השונות בבית המשפט או בית הדין הרבני (לכל סוג של תביעה גובה אגרה שונה). יש לציין כי ישנם עורכי דין מתחילים אשר גובים סכומים נמוכים הרבה יותר, אך כאשר סכומים רבים מוטלים על הכף, לא מומלץ לסמוך על אנשי מקצוע שאינם מנוסים דיו.חשוב מאוד להבין כי עלויות הייצוג בבית המשפט שהוצגו לעיל הינן בעבור שירות משפטי לעורך דין המייצג צד אחד בסכסוך. כלומר, כל אחד מבני הזוג יאלץ לשלם עבור ייצוג בבית המשפט לעורך דינו האישי כך שבסופו של דבר, בני הזוג עשויים לאבד יותר מרבע מיליון שקלים בדרך להשגת פסק הדין של בית המשפט או בית הדין הרבני. מסיבה זו כדאי מאוד להיוועץ עם עורך דין מיומן ובעל ניסיון בטרם מתחילים הליך גירושין, ולבדוק היטב האם כדאי להעביר את המחלוקות לדיוני בית המשפט או לסיים את הקשר הממוסד בהסכם גירושין, גם אם מדובר בוויתורים כואבים יחסית.  

שתפו את המאמר:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב print
Print
עו"ד דין חגית הלוי

משרד עורכי דין חגית הלוי ושות'

משרדה של עורכת הדין חגית הלוי ושות' הוא משרד מנוסה המתמחה בדיני המשפחה, גירושין, צוואות וירושות.

ליצירת קשר חייגו: 077-9973919

צרו איתנו קשר


    אולי יעניין אותך גם...

    ניתן להגיע לפגישת ייעוץ שבה נבחן את המצב הקיים,
    תקבל/י תשובות והסברים לכל השאלות שלך ופתרון או המלצה מה כדאי לעשות.

    לייעוץ ראשוני התקשר/י  עכשיו: 077-3487178

    או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

      צור קשר דילוג לתוכן