דלג לתוכןדלג לפוטר

כך השבנו לאישה מסורבת גט את זכויותיה על פי דין

בישראל, אחוז הגירושין מרקיע שחקים בכל שנה. ישנם הליכי גירושין המתנהלים על מי מנוחות, ואחרים אשר מלווים ברגשות קשים ובאמצעים לא סבירים. כעת, נרחיב אודות אחד התיקים הסבוכים ביותר שהתגלגלו אלינו, אשר הפך להישג אדיר עבורנו.

אל משרדנו הגיעה לקוחה אשר טענה כי בעלה מבצע ניסיונות טקטיים חוזרים ונשנים לעיכוב מתן גט, במטרה למנוע ממנה לקבל את זכויותיה הרכושיות כדין, במסגרת תהליך גירושין. משרדנו העניק ללקוחה ייצוג הולם, מקיף ומדויק כדי לדאוג לכך שזכויותיה יתקיימו בפועל וכדין, וכי תוכל להשתחרר אחת ולתמיד מעול הנישואין הכושלים ולהתחיל פרק חדש בחייה.

מעורבות מלאה מביאה להצלחה

הצדדים נישאו זה לזה בשנת 2005 ולהם שלוש בנות. בשנת 2020 הגישה האישה תלונה במשטרת ישראל נגד הנתבע אשר הורחק ממנה לשלושה ימים. במסגרת דיון משפטי אשר התקיים כחודש לאחר הגשת התלונה, הודה הבעל בשימוש באלימות, אך מזער את הנזקים שנגרמו בפועל. עד לפתיחת תיק הגירושין בחודש נובמבר 2021, נפתחו עוד שלוש תלונות במשטרת ישראל בעקבות הפגנת אלימות מצד הבעל כלפי האישה. תביעת הגירושין שנפתחה, מפרטת את תביעותיה וטענותיה, אשר לפיהן הבעל התעמר בה כדרך קבע והשפיל אותה תוך שימוש באלימות מילולית ופיזית כאחד.

שלושה דיונים התקיימו בבית הדין הרבני בתל-אביב, במסגרתם הצגנו בפירוט את יחסו האלים של הבעל כלפי האישה ואת ניסיונותיה לצאת לחופשי ולהמשיך בחייה. כדי להדגיש את חוסר רצונו של הבעל לשלום בית, הוכחנו כי עבר שוב ושוב, על החלטות בית הדין הרבני. זאת, על אף שציין בסיכום שהגיש כי רצונו כנה וטהור. כפי שכתב: "נכון שדרכם המשותפת לא הייתה סוגה בשושנים, אולם מכאן ועד לבדותות ולהגזמות שהפריחה האישה נגדו, הדרך עדיין רחוקה". בנוסף טען הבעל, כי האישה פיתחה שיטות לקידום האינטרסים הכלכליים שלה, כי היא זו שהייתה אלימה כלפיו ולא להיפך, שהיא אובססיבית כלפיו, עוקבת אחר כל פעולה שלו ומתעמרת בו. הוא מצטט את חוסר זיכרונה בנוגע לסוגי האשמות כלפיו וקובע כי הגרסה שלה אינה אמינה כלל.

במסגרת התהליך הבאנו לתשומת ליבו של בית הדין הרבני, כי הצדדים אינם ישנים יחד באותו חדר ואינם מקיימים יחסי אישות מזה שבע שנים. בנוסף, הדגשנו כי הנתבע נהג באלימות כלכלית כלפי אשתו לכל אורך חייהם המשותפים, תוך שהוא מדיר אותה מכל עניין כלכלי ואף מקציב לה סכומים מוגבלים וזעומים אשר אינם מספיקים לרכישת ביגוד לבנותיהם של הצדדים. בנוסף לכל אלו, הנתבע אסר עליה לעבוד ולהשתכר ברוב שנות נישואיהם, כך שלא התפרנסה בכוחות עצמה.

בסיכום שהגישה לבית הדין הרבני בתל-אביב בדצמבר 2022, טענה שמאז שהוגשה תביעת הגירושין, לא רק שלא נעשתה ולו פעולה אחת מצידו בניסיון להחזיר את שלום הבית, אלא שעשה כל שביכולתו כדי לחמוק מתשלומי המזונות. באופן טבעי עולה המחשבה כי ודאי אין לו כסף לשלם, אך הוכחנו בפני בית הדין כי הוא נוסע לחו"ל לעיתים תכופות, שלא לצורכי עבודה.

סוף דבר

בהתבסס על הראיות, הטענות והתנהלות שני הצדדים לאורך התהליך, לא יכולנו להישאר אדישים למצוקתה האמיתית והכנה של האישה. לאחר שהצגנו בפני בית הדין הרבני את ההוכחה החותכת לכך שמדובר בתובענה טקטית של הבעל ובחוסר תום לב במטרה למנוע את זכויותיה של האישה, נקבע בתאריך 15.2.23 פסק הדין לגירושין, לצד קביעת תאריך לסידור הגט. זהו הישג חשוב למשרדנו, אשר דוגל בחיזוק זכויותיו הבסיסיות של כל אדם.

אנו מאמינים כי מעורבות מלאה בתהליך, מובילה להצלחה ולשביעות רצון מצד הצדדים, אשר ממילא עוברים תהליך לא פשוט. משרדנו מתחייב להעניק לכל אדם את האפשרות לעשות את הצעד הראשון לקראת פרק חדש בחיים, באופן מקצועי, אמין ומכיל. צרו עימנו קשר ואנו נשמח לבנות תוכנית ליווי התואמת את המצב האישי והמיוחד שלכם, עד להשגת המטרה באופן מלא.

לצפייה בפסק דין, לחצו כאן >>

שתפו את המאמר:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב print
Print
עו"ד דין חגית הלוי

משרד עורכי דין חגית הלוי ושות'

משרדה של עורכת הדין חגית הלוי ושות' הוא משרד מנוסה המתמחה בדיני המשפחה, גירושין, צוואות וירושות.

ליצירת קשר חייגו: 077-9973919

צרו איתנו קשר


    אולי יעניין אותך גם...

    התנגדות לצו ירושה

    מהו צו הרחקה?

    בדרך כלל, הדרך המוכרת להיאבק באירועי אלימות פיזית, אלימות מילולית והטרדה, לרבות בין בני זוג, היא באמצעות הגשת תלונה למשטרה.
    לקריאת המאמר >

    ניתן להגיע לפגישת ייעוץ שבה נבחן את המצב הקיים,
    תקבל/י תשובות והסברים לכל השאלות שלך ופתרון או המלצה מה כדאי לעשות.

    לייעוץ ראשוני התקשר/י  עכשיו: 077-3487178

    או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

      צור קשר דילוג לתוכן