דלג לתוכןדלג לפוטר

הורים גרושים? כך תפעלו בצורה הטובה ביותר בתקופת החגים

נפגשים אצל ההורים שלו או שלה? כיצד אפשר לחלק את המשמורות בצורה שונה כך שהילדים יקבלו זמן איכות רב יותר עם המשמורן בתקופת החגים? ומה עושים אם רוצים לצאת לחופשה בחו"ל ולילדים עדיין אין דרכון? המדריך המלא לגרושים בחגים לפניכם.במהלך השנה התרגלתם לשגרה מסוימת. הילדים אצל בן הזוג בכל שלישי וחמישי וכל שבוע שני. אתם יודעים מתי להזמין בייביסיטר ומתי לתכנן את היציאה לחוגים. בתקופת החגים, לפתע, השגרה משתנה. ימים אלה קשים גם לזוגות נשואים ולמשפחה החיה תחת קורת גג אחת, כל שכן כאשר אתם מתכננים את הלוגיסטיקה המורכבת של שתי משפחות בשני בתים שונים. תכננו את החג עם בן הזוג: לפני החגים, כדאי לעשות תכנון מסודר של הסדרי הראייה ולשנותם בהתאם לתוכניות של בני הזוג לשעבר. אם בן הזוג מתכנן חופשה באילת לשבועיים ומעוניין לשהות עמם שבוע שלם תוכלו להתגמש מעט, נכון? כאשר בן הזוג לשעבר רוצה לנסוע לחו"ל עם הילדים: נכון, לא נעים לראות את בן הזוג טס לחו"ל עם החברה החדשה ובוודאי שלא הייתם רוצים שייקחו אתם את הילדים. אבל… חשוב לשים את טובת הילדים הקטינים לנגד עיניכם ולבחון האם טיול בחו"ל יטיב עימם ויחזק את הקשר עם ההורה שאינו משמורן. במקרה כזה חשוב לוודא כי יש לילדים דרכון בתוקף. משרד הפנים מחייב ילדים של הורים גרושים להציג מסמך הסכמה של שני ההורים להנפקת הדרכון. חשוב לדעת כי ניתן להגדיר מראש בהסכם הגירושין הסכמה ליציאת הילד עם ההורה השני מהארץ באופן גורף – אך לא מומלץ לעשות כן. כדאי להתייעץ עם עורך דין לענייני משפחה לפני חתימה על הסכם שכזה.

הוצאות גבוהות יותר בחג

חשוב לזכור כי ההוצאות במהלך תקופות החגים יהיו גבוהות יותר. בן הזוג המשלם מזונות עשוי להיות לחוץ יותר כספית ויש להכינו מראש אם אתם זקוקים לסכום גבוה יותר על מנת לקנות את מצרכי החג. בנוסף, אם אתם עובדים במהלך החגים חשוב לתכנן מראש את הוצאות המטפלת או הקייטנה כחלק מהסכם המזונות הקבוע.

ארוחות החג

יש המתבדחים כי ארוחות החג עשויות להיות עילה לגירושין. עבור זוגות גרושים מדובר בתקופה מלחיצה בה המשפחה המורחבת רוצה לראות את הילדים – משני צידי המשפחה. תוכלו למצוא את דרך האמצע ולתת לילדים לבלות חלק מהחגים בקרב משפחת האב וחלק מהחגים בקרב משפחת האם. יש משפחות, במיוחד שנים רבות לאחר הגירושין שמצליחות אפילו לאחד כוחות ולצרף את הגרוש לארוחת החג המשפחתית – רק ליום אחד. במקרה כזה חשוב כמובן להבהיר לילדים שעשויים להתבלבל כי מדובר באירוע חד-פעמי וההורה הגרוש אינו חוזר הביתה.

כאשר אחד הורים מתגורר בחו"ל

אחת הסיטואציות הנפוצות יותר בשנים האחרונות היא מעבר של אחד מבני הזוג לחו"ל במסגרת רילוקיישן. בעונת החגים והחופש הגדול, הילדים שלא זוכים לראות את ההורה שאינו משמורן לאורך השנה טסים לחופשה לבקרו. הזמן הזה עשוי להיות רווי במתחים בין בני הזוג הגרושים או להוות עבורכם הזדמנות למעט הפסקה ויציאה לחופשה משלכם בארץ ובחו"ל. נסו להיות סבלנים ולראות את טובת הילדים מעל לכל.

ההבדל בין ילדים קטנים ובני נוער בחגים

חשוב לזכור כי תקופת החג היא גם תקופה של חופש, מעט קצר יותר מהחופש הגדול אך יתכן ולבני הנוער יש תוכניות משלהם לימים הללו, כמו – בילוי עם חברים או השלמת שיעורי בית וכדומה. ככל שהילדים בוגרים יותר, כך חשוב שתהיה תקשורת פתוחה זמן מה לפני החג ובחינה הדדית של רצונותיהם וצורכיהם מול הצרכים של ההורים. כדאי להכין מראש את הילדים הקטינים אם בכוונתכם לצאת לחופשה לבד ולהשאיר אותם אצל ההורה שאינו משמורן ולקבל את הסכמתם לכך. כמובן שחשוב להבהיר כי אתם נפרדים מהם רק לזמן קצר ובתום החופשה תחזרו לחיות יחד בבית הקבע. לסיכום, תקופת החגים עשויה להיות מאתגרת במיוחד לחלק מהמשפחות שעברו הליך גירושין בשנים האחרונות. משכך, תכנון מוקדם והבנה הדדית ביחס לשינוי הדרוש בתקופת החגים יעזור לצדדים ולילדים ליהנות מתקופת החגים ולהימנע מסכסוכים מיותרים. 

שתפו את המאמר:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב print
Print
עו"ד דין חגית הלוי

משרד עורכי דין חגית הלוי ושות'

משרדה של עורכת הדין חגית הלוי ושות' הוא משרד מנוסה המתמחה בדיני המשפחה, גירושין, צוואות וירושות.

ליצירת קשר חייגו: 077-9973919

צרו איתנו קשר


    אולי יעניין אותך גם...

    ניתן להגיע לפגישת ייעוץ שבה נבחן את המצב הקיים,
    תקבל/י תשובות והסברים לכל השאלות שלך ופתרון או המלצה מה כדאי לעשות.

    לייעוץ ראשוני התקשר/י  עכשיו: 077-3487178

    או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

      צור קשר דילוג לתוכן