דלג לתוכןדלג לפוטר

גירושין ללא ילדים – מידע שחשוב להכיר

בשנים האחרונות ניתן לראות מגמה הולכת ועולה במספר הזוגות אשר מגיעים אל פתחי הרבנות במטרה להתגרש ולסיים את הקשר הזוגי הממוסד ביניהם. בעוד המצב של גירושין עם ילדים משותפים בהחלט שכיח והגיוני, הרי שהמספרים מוכיחים שגם גירושין ללא ילדים הינם המציאות עבור רבים מאתנו. להלן מידע מועיל עבור כל מי שנמצא תחת אותה הקטגוריה.

גירושין ללא ילדים – באלו סיטואציות מדובר?

כאמור, סיום קשר זוגי ממוסד יכול להתרחש בכל שלב של הזוגיות כאשר זוגות רבים מוצאים את עצמם בפתחם של הליכי גירושין גם ללא ילדים משותפים. בין המקרים השכיחים לאותה סיטואציה ניתן לציין:
  • זוגות שנישאו לאחרונה – בימינו לא נדיר למצוא זוגות שנישאו וכבר לאחר פרק זמן קצר יחסית החליטו להתגרש עוד לפני שהספיקו להביא ילדים משותפים.
  • זוגות בפרק ב' – זוגות שהחליטו להתחתן לאחר פרק נישואין קודם שנגמר ומראש לא היו מעוניינים בילדים נוספים.
  • זוגות מבוגרים – כאשר מדובר בבני זוג שהחליטו להתחתן בגיל מבוגר ומראש אינם בעלי היכולת להביא ילדים או אינם מעוניינים בכך כלל וכלל.
  • זוגות שלא הצליחו להביא ילדים – לעיתים הקשר הרומנטי נגמר בעקבות חוסר ההצלחה להביא ילדים משותפים יחדיו.
יש לציין כי כאשר אנו מדברים על גירושין ללא ילדים אנו מתכוונים אך ורק לילדים המשותפים של בני הזוג. ברור איפוא כי פעמים רבות בני זוג מחליטים להתגרש כאשר ברקע ישנם גם ילדים שאינם משותפים מנישואים קודמים, אך ע"פ רוב הם אינם מהווים חלק מההליך המשפטי.

גירושין ללא ילדים – מה עומד על הפרק?

עצם העובדה שאין לבני הזוג ילדים זה עם זו, לא אומרת שאין להם חובות האחד כלפי השניה. אמנם לא עומדים על הפרק מושגים כגון הסדרי ראייה, משמורת ילדים, מזונות ילדים וכו' אך עדיין יש להסדיר את פירוק הקשר ע"פ מספר קריטריונים:
  • רכוש – אופן חלוקת הרכוש המשותף שנצבר לבני הזוג. מדובר על נכסי נדל"ן, רכב, הון, חובות, זכויות סוציאליות ועוד.
  • מזונות – הליכי גירושין ללא ילדים אינם כוללים כמובן דיונים אודות מזונות ילדים אך גם לאישה זכאות למזונותיה. מזונות אישה מהווים סכומים שנועדו לכלכל את האישה מרגע הפירוד ועד למתן הגט עצמו. ישנם מקרים בהם הגבר יהיה פטור מתשלום מזונות אלו וזאת כאשר כושר ההשתכרות של האישה גבוה הרבה יותר משל הגבר.
  • כל נושא אחר – כלי בית ומתנות, אצל מי יישאר הכלב וכו'.
ניתן לעבור הליך גירושין ללא ילדים באמצעות התמודדות בבית המשפט או בית הדין הרבני או לחלופין, לערוך ולחתום על הסכם גירושין באמצעות הליך גישור קצר ואפקטיבי. כמובן שאופציית הגישור הינה אידיאלית לשני בני הזוג ועוזרת לחסוך זמן ועלויות גם יחד.  

שתפו את המאמר:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב print
Print
עו"ד דין חגית הלוי

משרד עורכי דין חגית הלוי ושות'

משרדה של עורכת הדין חגית הלוי ושות' הוא משרד מנוסה המתמחה בדיני המשפחה, גירושין, צוואות וירושות.

ליצירת קשר חייגו: 077-9973919

צרו איתנו קשר


    אולי יעניין אותך גם...

    ניתן להגיע לפגישת ייעוץ שבה נבחן את המצב הקיים,
    תקבל/י תשובות והסברים לכל השאלות שלך ופתרון או המלצה מה כדאי לעשות.

    לייעוץ ראשוני התקשר/י  עכשיו: 077-3487178

    או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

      צור קשר דילוג לתוכן