דלג לתוכןדלג לפוטר

איך מתגרשים? כל השלבים מ-א' עד ת'

ההחלטה על גירושין אינה קלה ולבטח לא כזו שבני הזוג ציפו וייחלו לה. עם זאת, ברוב רובם של המקרים קבלת ההחלטה על גירושין היא הכרח המציאות והשאיפה היא לפעול באופן יעיל, ענייני ומכבד של שני הצדדים, זאת על מנת לגרום להליך להיות קל ככל הניתן.בהחלטה של בני הזוג על גירושין קשה להצביע על נוסחה אחת קבועה שיש בה להגדיר במדויק איך מתגרשים. אצל כל זוג קיימים מאפיינים שונים שיש לקחת בחשבון ויש לתת עליהם את הדעת ועל כן בשאלה איך מתגרשים? יש להביא בחשבון מאפיינים אלו ולמצוא את הדרך לעשות זאת בצורה נכונה עבור אותו זוג פרטני. מן הצד השני, ניתן כמובן להבחין במספר שלבים הכרחיים שעל בני הזוג לעבור על מנת להגיע בסופו של התהליך להסכם גירושין המקובל על שניהם. במקרים בהם ההחלטה על הגירושין נעשית בהסכמת שני הצדדים ומדובר בגירושין כשלבני הזוג אין ילדים, שאלת איך מתגרשים הכי מהר? הופכת רלוונטית וזאת למול העובדה שההסכמה ההדדית ועצם העובדה שאין לקבוע הסדרים הנוגעים לילדים הופכת, באופן טבעי, את התהליך לקל יותר שמצריך גישור מהיר.

איך מתגרשים? אולי קודם נגיע למיצוי כלל האפשרויות בטרם נגיע להחלטה?

בטרם רעיון הגירושין מושם על השולחן, על בני הזוג לבחון לעומק האם בדקו את כל האפשרויות העומדות בפניהם? לבני הזוג אפשרויות רבות של אנשי מקצוע שיש ויכולים לתת לבני הזוג אפיקי מחשבה והתנהלות נכונים ובריאים ובכך להציל את נישואיהם ולבטח אם קיים בסיס רגשי בריא, טוב ונכון. השימוש בטיפול זוגי יכול לעבוד לשני הכיוונים. האחד, יאפשר לבני הזוג לראות את הבעיות העומדות לנגד עיניהם וכן למצוא את הפתרונות בכדי להמשיך הלאה. האחר, לחדד את הפער הקיים ביניהם וכזה שלא ניתן לגישור. כך יגיעו בני הזוג להחלטה מבוססת יותר לגבי הבחירה בהליך גירושין וזאת לאחר שבדקו לעומק אם היה ניתן להמשיך יחד. לאחר שהוחלט סופית על הליך גירושין חשוב שבני הזוג יקיימו שיחה ובה תאום הציפיות של כל אחד. מדובר בשלב ראשוני בו כל בן זוג יגדיר רצונותיו הכלליים וזאת מבלי הצורך להעמיק בעובי הקורה בשלב זה.

בחירה בעורך דין גירושין

לאחר החלטת בני הזוג על הליך גירושין חשוב לפנות לעורך דין גירושין אשר מקובל על שני הצדדים. עורך הדין ישב עם בני הזוג, ישמע את רצונותיהם המשותפים ואלו האישיים על מנת להכין את הקרקע לתחילתו של התהליך. ההמלצה לבני הזוג היא בבחירת עורך דין גירושין שתחום התמתחותו כולל, בין היתר, גם את תחום הגישור. לעורך הדין קיימת השפעה רחבה ומכרעת בהצלחת ההליך ומעבר ליכולות בין אישיות גבוהות שלו ושל צוות משרדו בהכלה הרגשית של הליך לא פשוט זה, על עורך הדין להדריך את בני הזוג לאורך כל ההליך, להעניק מידע רלוונטי על זכויות כל אחד הצדדים, להדריך מה הם המסמכים שיש לספק וכן יסייע בתכנון אסטרטגיה שתשרת את טובת שני בני הזוג וילדיהם תוך ייצוג הולם ומקצועי רשויות המשפט והחוק ובכך יאפשר לבני הזוג להתגרש במסגרת הסכם גירושין ברור, נהיר ומקובל על כולם.

פתיחת תיק גירושין ברבנות

הגופים העוסקים בהליך הגירושין בישראל הם בית הדין הרבני ובית המשפט לענייני משפחה. במסגרת הליך גירושין ברבנות, רשאי האחרון לפסוק בענייני משפחה ורכוש במקרים בהם אחד מבני הזוג כורך לתביעתו את מלוא הנושאים המשותפים בין הצדדים, לרבות משמורת והסדרי ראייה, דמי מזונות ומדור, רכוש וכדומה. במסגרת תיק הגירושין בבית הדין הרבני, על בני הזוג להציג את הסיבה לרצונם להתגרש תוך כנות כוונתם והוכחות המסבירות את הסיבה. מדובר בהליך לא פשוט מול גוף השואף למצוא את "דרך המלך" עבור בני הזוג. כאן יכולתו של עורך הדין קריטית בהכנת בני הזוג בצורה מיטבית וזאת בכדי שיציגו טענותיהם באופן ברור ושאינו משתמע לשני פנים למול רצונם ההדדי בגירושין. את הבחירה הנכונה במסלול פתיחת תיק הגירושין והתנהלותו יש לעשות תוך ייעוצו והכוונתו של עורך הדין אשר מלווה את בני הזוג וזאת על בסיס נושאי הליבה הפרטניים של אותו זוג ובכדאיות היכן לנהלם. בכל אופן, את סיום ההליך וקבלת הגט ניתן לבצע אך ורק ברבנות כאשר מדובר בבני זוג יהודים אשר התחתנו כדת משה וישראל או בנישואין אזרחיים.

הכנת הסכם הגירושין

הסכם הגירושין בין בני הזוג מהווה בעצם חוזה המפרט לעומק מספר רבדים – חלוקת הרכוש בין בני הזוג ובהינתן שיש ילדים משותפים – משמורת והסדרי ראייה וגובה המזונות. על הסכם הגירושין להיות ברור וחד משמעי מבלי להשאיר פתח לפרשנות או לספק וכמובן לקבל תוקף משפטי מבית המשפט לענייני משפחה או ברבנות. בסופו של שלב זה, על הסכם הגירושין, המתהווה יחד עם עורך הדין, צריכים שני בני הזוג לחתום מרצון וזאת בכדי שיוכלו לקבל את הגט.

יש הסכם גירושין המקובל על שני הצדדים? מתקדמים לשלב האחרון של קבלת הגט

בהינתן והגיעו בני הזוג להסכמה מלאה המקובלת על שניהם בכל הנוגע להסכם הגירושין ולאחר אישור ההסכם בפני בית המשפט וקבלת תוקף של פסק דין להסכם, פונים בני הזוג ועורך הדין לשלב האחרון בהליך. הליך הגירושין בו הגבר נותן את גיטו לאישה חייב להתבצע בפני הרכב דיינים בבית הדין הרבני האזורי . מדובר בהליך המבהיר בצורה חדה וברורה שבני הזוג עמודים בפני גירושין וזאת בנוכחות עדים. הגט ניתן, כאמור, מרצון חופשי של מי מבני הזוג וללא כפייה וזאת תוך שבית הדין מוודא במהלך הדיון את רצונו של כל אחד מבני הזוג.  כמו כן, מבהיר בית הדין הרבני לבני הזוג כי לא יוכלו עוד להתייחד אלא אם יינשאו בשנית ובכך מרגע שטם הטקס הם מותרים לכל אדם. במסגרת הטקס מבהיר בית הדין הרבני כי לאישה חל איסור להתחתן ב-92 הימים הראשונים מיום קבלת הגט ושאין היא יכולה להינשא לאדם ששם משפחתו "כהן".כפי שכבר ציינו תחילה במאמר, הליך הגירושין הינו הליך מורכב ומסובך והוא מתאפיין במורכבותו אצל כל בני זוג באופן אחר. הדברים הופכים למורכבים ומאתגרים במקרים והרצון בגירושין הוא רק של אחד מבני הזוג, במקרים בהם בני הזוג נשואים שנים רבות ובכך צברו נכסים רבים ואף הביאו במשותף מספר ילדים כשאלו עדיין מתחת לגיל 18.על מנת לצלוח הליך זה בין אם בין בני זוג הבוחרים לעשות זאת "יד ביד" ובין אם בני הזוג בוחרים להתנהל לחוד, קיימת חשיבות רבה בשימוש נבון של עורך דין גירושין. שימוש באיש מקצוע הינו מתבקש ואמור להפוך את התהליך לקל יותר ובמקרים אחרים לנסבל הרבה יותר וזאת על מנת שבני הזוג יבטיחו לעצמם את המשך חייהם באופן מכובד ומטיב, הן ברמה הרגשית והן ברמה הכלכלית. 

שתפו את המאמר:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב print
Print
עו"ד דין חגית הלוי

משרד עורכי דין חגית הלוי ושות'

משרדה של עורכת הדין חגית הלוי ושות' הוא משרד מנוסה המתמחה בדיני המשפחה, גירושין, צוואות וירושות.

ליצירת קשר חייגו: 077-9973919

צרו איתנו קשר


    אולי יעניין אותך גם...

    ניתן להגיע לפגישת ייעוץ שבה נבחן את המצב הקיים,
    תקבל/י תשובות והסברים לכל השאלות שלך ופתרון או המלצה מה כדאי לעשות.

    לייעוץ ראשוני התקשר/י  עכשיו: 077-3487178

    או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

      צור קשר דילוג לתוכן