דלג לתוכןדלג לפוטר

אימוץ ילדים בישראל – מהם התנאים?

זוגות רבים מגלים כי הם אינם יכולים להרות ולהביא ילדים לעולם. לעובדה זו ישנן השלכות אישיות וזוגיות רבות, במיוחד כאשר הבאת הילדים מהווה מטרה חשובה לאחד מבני הזוג או לשניהם גם יחד. במקום לחיות במירמור שנים רבות ולסכן את הקשר הזוגי, ניתן לפנות אל עבר האפיק של אימוץ ילדים ולגדל ילד שאינו ילדך הביולוגי, אך לאהוב אותו כאילו היה כזה. כאן נלמד עבור מי מתאים ההליך ומהם התנאים לביצועו.

מי רשאי לפנות בבקשה לאמץ ילד?

ע"פ החוק, אימוץ ילדים אפשרי אך ורק עבור זוגות נשואים (במקרים נדירים יאושר מאמץ יחיד) שעומדים במספר קריטריונים מצטברים כגון בריאות תקינה, תקופת נישואים של לפחות שנתיים, בעלי 12 שנות לימוד, מאמצים שמבוגרים מהילד המאומץ ב- 18 שנים לפחות אך לא יותר מ- 43 שנים. יחד עם זאת, גם במידה ובני הזוג עומדים בכל הקריטריונים שלעיל עדיין ניתן לסרב לבקשתם, זאת לאחר ביצוע ראיון הבודק את התאמתם לתהליך זה אשר קשה כל כך מבחינה רגשית להורה מאמץ.עוד חשוב לציין כי שירותי האימוץ מנסים ככל שניתן להתאים לבני הזוג ילד שיהיה מאותה הדת, אך לעיתים ניתן למצוא חריגים לכך, וכאשר מדובר בילד שמבוגר מגיל 9 שנים, עליו להסכים לעבור את ההליך.

תנאים שונים לאימוץ

ישנם מספר תנאים מיוחדים נוספים שקשורים לאימוץ וזאת ע"פ גיל הילד וצרכיו. כאשר מדובר בתינוק, יורשו לאמץ אותו אך ורק בני זוג שלהם אין ילדים משותפים יחד או לחוד. הסיבה לכך ברורה מאליה – אימוץ תינוקות הינו הרבה יותר פשוט מבחינה רגשית מאשר אימוץ ילדים גדולים יותר, ועל כן העדיפות היא רק לבני זוג חשוכי ילדים. יש לציין כי כאשר בני זוג מעוניינים לקצר את משך ההמתנה הארוך עד לאימוץ בפועל, יוצע עבורם לאמץ ילד או תינוק עם צרכים מיוחדים (למשל, שיתוק מוחין) ולהמתין הרבה פחות. עוד חשוב לציין כי לא תמיד פעולת האימוץ מתבצעת ע"י אנשים זרים ביולוגית לילד. פעמים רבות עשויים קרובי משפחה לבקש לאמץ ילד שהתייתם מהוריו ובמקרים אחרים עשוי אדם לבקש לאמץ את הילד של בן או בת זוגתו ולהפוך להורה שלו לכל עניין ודבר. במקרים שכאלה אף תינתן להם העדיפות בשל הקירבה המשפחתית, התלות בכשירותם ותנאי המחייה שהם מסוגלים לספק לילד/ה.

אימוץ ילדים מחו"ל

בישראל מאומצים כ- 120 ילדים מדי שנה. הדבר אומר כי רשימת ההמתנה ארוכה, לעיתים אף ארוכה מדי. עבור אלו שאינם מעוניינים לחכות, קיימת האפשרות לאמץ ילד מחו"ל בתיווך עמותה שמאושרת לכך בישראל.זמני ההמתנה של אימוץ ילדים בתהליך שכזה הינם קצרים יותר, אך יש לציין כי העלויות שונות לגמרי ובכל מקרה עדיין יש להשלים את תהליך האימוץ ע"פ החוק הישראלי באמצעות הבאת הילד ארצה וגיורו. 

שתפו את המאמר:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב print
Print
עו"ד דין חגית הלוי

משרד עורכי דין חגית הלוי ושות'

משרדה של עורכת הדין חגית הלוי ושות' הוא משרד מנוסה המתמחה בדיני המשפחה, גירושין, צוואות וירושות.

ליצירת קשר חייגו: 077-9973919

צרו איתנו קשר


    אולי יעניין אותך גם...

    ניתן להגיע לפגישת ייעוץ שבה נבחן את המצב הקיים,
    תקבל/י תשובות והסברים לכל השאלות שלך ופתרון או המלצה מה כדאי לעשות.

    לייעוץ ראשוני התקשר/י  עכשיו: 077-3487178

    או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

      צור קשר דילוג לתוכן