דלג לתוכןדלג לפוטר

תשלום מזונות בתקופת הקורונה – כל מה שרציתם לדעת

בשלב הזה ניתן לומר בביטחון כי מגפת הקורונה הביאה לפגיעה נרחבת בכלכלה העולמית והמקומית. רבים איבדו את מקור הכנסתם בהינף יד, וכרגע נראה שאופק ההתאוששות עוד רחוק. הקושי באי יציבות כלכלית הופך מאיים יותר כאשר אדם נדרש להעביר תשלום מזונות מדי חודש בחודשו.

כיצד משפיע השינוי בהכנסות על תשלום מזונות בתקופה הנוכחית?

הקורונה גרמה לזוגות גרושים רבים למצוא עצמם בשטח לא מוכר. הילדים נמצאים כל הזמן בבית, אין חוגים, בתי הספר סגורים ואין מפגשים חברתיים, כך שלכאורה ההוצאות הכלכליות נמוכות בצורה משמעותית מאשר בימי שגרה. אך מאחר ונוצר מצב שבו אחד ההורים ואפילו שניהם, הוצאו לחל"ת או פוטרו ממקום עבודתם, ישנן פחות הכנסות לכלכל את הילדים והמאזן נשאר. במקרים קיצוניים ההורה אשר מקבל תשלום מזונות מוצא עצמו זקוק לסיוע כלכלי נוסף, ואילו ההורה המשלם מוצא עצמו ללא יכולת לשלם.

כיצד משפיעים זמני השהייה עם הילדים על תשלום מזונות בעת הנוכחית?

בזמן הקורונה עשויים להיווצר מספר מצבים שבהם אחד ההורים מבלה עם ילדיו זמן ארוך או קצר יותר מהקבוע בהסדרי המשמורת. כך למשל אם אחד ההורים שוהה בבידוד, יאלץ ההורה השני להישאר עם הילדים גם מעבר לזמני המשמורת הקבועים בהסכם הגירושין. סיטואציה נוספת שעשויה להתקיים כאשר אחד ההורים אינו עובד ואילו האחר ממשיך בעבודתו כרגיל. מאחר והילדים אינם הולכים לבית הספר הם יצטרכו לשהות עם ההורה שאינו עובד.אם מדובר בשינוי מהותי תתאפשר הגשת בקשה בבית המשפט עבור הפחתת תשלום מזונות, שכן במקרים שבהם חלוקת זמני המשמורת הופכת שווה, בית המשפט עשוי לשקול ולקזז בהתאם את דמי המזונות.

במה כרוכה הגשת בקשה להפחתת תשלום מזונות?

יש לזכור שמערכת המשפט לא הייתה ערוכה לתרחיש הקורונה. לכן, כל בקשה שתוגש להפחתת תשלום מזונות בשל מפגעי הקורונה, תדרוש בחינה ייחודית לגופו של המקרה. יחד עם זאת ישנם קווים מנחים למצבים שבהם ניתן להגיש בקשה לשינוי תשלום מזונות. יש לזכור כי מקרים שבהם מתקבלת החלטה לבטל את דמי המזונות לגמרי נעשית במקרים נדירים וחריגים מאוד, אך אם ימצא בית המשפט לנכון לעשות כן, עשויה להתקבל החלטה על הפחתה (או העלאה במקרה הצורך) של גובה המזונות.במעמד הבקשה יש להציג בפני בית הדין או בית המשפט כי התרחש שינוי מהותי ומתמשך בחייו של ההורה שמשלם את דמי המזונות ושינוי זה אינו מאפשר לו לשלם את הסכום במלואו. שינוי מהותי במקרים הרלוונטיים לעת הקורונה עשויים להיות: אובדן הכנסה מתמשך או מקרה שבו ההורה המחויב בהעברת תשלום מזונות נמצא זמן רב יותר עם הילדים וכך הוצאותיו עליהם גדלות.בנוסף, יש להוכיח כי הגשת הבקשה נעשית בתום לב, ולא מתוך ניצול המצב הנוכחי כדי שיוכל משלם המזונות להפחית את גובהן.

נסו להגיע להסכמה על תשלום מזונות מבלי להגיע לבית המשפט

לא משנה מהי הסיטואציה, בשום פנים ואופן אין לקבל החלטה על הפחתת או הפסקת תשלום מזונות באופן חד־ צדדי, כן אקט שכזה עלול להוביל להליכי הוצאה לפועל. הפתרון הטוב ביותר עבור כל הצדדים הוא כמובן לנסות ולמצוא דרך להתמודד עם המשבר מחוץ לכותלי בית המשפט. בכל מקרה שבו תוגש תביעה להפחתת תשלום מזונות תאלצו להשקיע זמן רב ומשאבים כלכליים. לכן, כדאי לזכור כי כולנו מצויים בתקופה קשה אשר מציבה בפנינו אתגרים שלא תיארנו לעצמנו שנצטרך לעמוד בהם כאשר השנה רק התחילה. נסו לזכור כי מהצד השני של המתרס עומד ההורה השני של ילדיכם ולא רק האדם האחראי על תשלום מזונות פעם בחודש.

שתפו את המאמר:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב print
Print
עו"ד דין חגית הלוי

משרד עורכי דין חגית הלוי ושות'

משרדה של עורכת הדין חגית הלוי ושות' הוא משרד מנוסה המתמחה בדיני המשפחה, גירושין, צוואות וירושות.

ליצירת קשר חייגו: 077-9973919

צרו איתנו קשר


    אולי יעניין אותך גם...

    ניתן להגיע לפגישת ייעוץ שבה נבחן את המצב הקיים,
    תקבל/י תשובות והסברים לכל השאלות שלך ופתרון או המלצה מה כדאי לעשות.

    לייעוץ ראשוני התקשר/י  עכשיו: 077-3487178

    או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

      צור קשר דילוג לתוכן