דלג לתוכןדלג לפוטר

הגשת בקשה לגירושין – המדריך המלא

תהליך הגירושין הוא פרוצדורה מורכבת הדורשת שימת לב לפרטים הקטנים, במיוחד כאשר לשני בני הזוג יש רכוש וילדים. במאמר זה נדון בהרחבה בשלבים המקדימים לשלבי הגשת בקשה לגירושין, בבחירה בין בית־המשפט לענייני משפחה לבית־הדין הרבני, ובנושאים העומדים על הפרק בדרך להסכם הגירושין.

הגשת בקשה לגירושין, מהם השלבים המקדימים?

בשלב שבו הקשר עולה על שרטון, ואתם מבינים שאינכם מעוניינים להמשיכו, חשוב לקבל יעוץ מקיף מעורך־הדין על שלבי הגשת תביעה לגירושין. מספר חודשים לפני ההגשה עליכם להיות מוכנים ככל האפשר לתהליך באמצעות תיעוד מלא של הנכסים הנמצאים ברשותכם, מקורות ההכנסה של המשפחה, הוצאות המשפחה השוטפות ורכוש שרשום על שם שניכם או על שם בן הזוג בלבד. בנוסף, זהו הזמן החשוב ביותר לגלות האם בן הזוג בוגד או שמתחיל לנסות למצוא קשר חדש עוד במהלך הנישואין. המסמכים והמידע שתאספו בשלב הזה, ישמשו אתכם בתהליך הגירושין. הכוונה של עו"ד לענייני משפחה כבר בתחילת הדרך, תסייע לכם לאסוף את המידע המתאים.

בשלב הזה תוכלו להתחיל גם לנסח את הטיוטה של הסכם הגירושין האופטימלי עבורכם. כיצד תרצו שמשמורות הילדים יחולקו? אילו נכסים תרצו לשמור על שמכם? כמה מזונות תרצו לקבל? ונתונים נוספים שיהפכו בעתיד לחלק מההסכם.

הליך גישור לפני הגשת תביעת גירושין

בעבר בני זוג שהיו מעוניינים להתגרש היו פותחים באופן מידי תיק גירושין. אך ביולי 2016 השתנו החוקים הנוגע לגירושין, וזוגות מחוייבים כעת לבצע תהליך של גישור. על־פי החוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה לפני הגשת תביעה לגירושין יש להגיש בקשה ליישוב סכסוך לבית־הדין הרבני, או ליחידות הסיוע הסמוכות לבית־המשפט לענייני משפחה.

במסגרת ניהול הבקשה מתבצע עיכוב הליכים לתקופה שנעה בין חודש וחצי עד לחודשיים. בזמן הזה בני־הזוג יכולים לנסות להגיע להסכם גירושין בתהליך של שלום, בלי להתחיל תהליך משפטי ארוך בבית־המשפט או בית־הדין. יחידות הסיוע מעניקות את המידע הנוגע להיבטים הכלכליים, הסדרי הראייה עם הילדים וחלוקת הרכוש. איש מקצוע מנסה לסייע לבני הזוג לנהל את הסכסוך בארבע פגישות, ושני בני־הזוג יכולים גם להמשיך בהליך זה של גישור ביניהם עד לניסוח הסכם. רק לאחר מכן מוגשת תביעה אם הדיונים בין הצדדים לא צלחו.

חשוב לדעת כי מדובר בתהליך ארוך שנמשך בין מספר חודשים למספר שנים, שבו בית־המשפט שומע את טענות עורכי־הדין של שני הצדדים עד שהוא מגיע לפסיקה.

הגשת תביעת גירושין - הבקשה עצמה

לאחר שהוסכם עם עורך־הדין שלכם כי אתם מוכנים להתחיל בתהליך של הגשת בקשה לגירושין, תבחר הערכאה המתאימה ביותר עבורכם – בית־המשפט לענייני משפחה או בית־הדין הרבני. המקום שבו תגישו את הבקשה הוא זה שבו יתקיימו הדיונים. אם הגירושין מתבצעים בהסכמה, מתבצעת הגשת בקשה לגירושין. אם אין הסכמה בין שניכם על הגט, ואחד מהצדדים מעוניין להמשיך את הנישואין, תתבצע הגשת תביעת גירושין.

תביעה זו מוגשת לערכאה שבחרתם עם המסמכים המתאימים ותשלום אגרה. בתביעת הגירושין ניתן לכרוך את כל הנושאים הבאים: חלוקת רכוש, מזונות אשה, מזונות ילדים והסדרי שהות.

סוף התהליך - חתימה על הסכם הגירושין

אין זה משנה אם עברתם את הדרך הקצרה באמצעות גישור והסכמה על הגירושין או את הדרך הארוכה יותר בדיונים בבית־המשפט לענייני משפחה או בבית־הדין הרבני, התהליך יסתיים באותה הצורה. חתימה על הסכם הגירושין הכולל את ההחלטות הנוגעות להסדרי הראייה, מזונות וחלוקת הרכוש. תוצאות הסכם זה מהותיות מאד, משום שהן משפיעות על מצבה הכלכלית של המשפחה, והזמן שיהיה לכל אחד מכם לעבוד ולהשתכר בעתיד. לכן, חשוב לבצע את כל התהליך מהיום הראשון ועד האחרון בסיועו של עו"ד מומחה.

שתפו את המאמר:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב print
Print
עו"ד דין חגית הלוי

משרד עורכי דין חגית הלוי ושות'

משרדה של עורכת הדין חגית הלוי ושות' הוא משרד מנוסה המתמחה בדיני המשפחה, גירושין, צוואות וירושות.

ליצירת קשר חייגו: 077-9973919

צרו איתנו קשר


    אולי יעניין אותך גם...

    ניתן להגיע לפגישת ייעוץ שבה נבחן את המצב הקיים,
    תקבל/י תשובות והסברים לכל השאלות שלך ופתרון או המלצה מה כדאי לעשות.

    לייעוץ ראשוני התקשר/י  עכשיו: 077-3487178

    או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

      צור קשר דילוג לתוכן