דלג לתוכןדלג לפוטר

גירושין בהסכמה – איך עושים זאת?

תקופת הפרידה והגירושין אינה תקופה קלה. היא דורשת הערכות רגשית, כלכלית ומשנה את סדרי העדיפויות שהיו בחיינו לטובת עקרונות חדשים. בזמן זה, ניתן להתחיל מאבק משפטי עיקש בו איננו מוותרים ולו על קוצו של יוד או לנסות ולהגיע להסכם בדרך של פשרה. אם יש ילדים משותפים, הסכם הגירושין יכלול גם את הסעיפים הנוגעים להם: משמורות ההורים, הסדרי הראייה ודמי המזונות. כיצד ניתן להפוך את התקופה הזו לקלה יותר? באמצעות גירושין בהסכמה.

מהם גירושין בהסכמה?

גירושין בהסכמה הוא תהליך בו שני בני הזוג מביעים את ההעדפות שלהם בתחום חלוקת הרכוש, המזונות והסדרי הראייה ומגשרים על הפערים ביניהם. התהליך יכול להתבצע בשיחות בין השניים או בתיווך של מגשר. רצוי, במקרה זה, להסתייע בשירותיו של עורך דין מנוסה המשמש כמגשר בין השניים ויכול להציע פתרונות יצירתיים ופרקטיים למחלוקות שונות.כמו כן, יש זוגות הממהרים לחתום על הסכם כללי מבלי שהוסיפו בו עקרונות משמעותיים חשובים בהם הם עשויים להיתקל בשנים הבאות. סעיפים אלה יכולים להיות סנקציות במקרה שאחד מבני הזוג הסתיר רכוש משותף או שינוי בדמי המזונות אם אחד מבני הזוג אינו עומד בהסדרי הראייה. כמו כן, לפעמים עולים רגשות שליליים כאשר בן הזוג לשעבר מתחיל זוגיות חדשה ומתוך רצון "לנקום" בו יש הפרה של ההסכם בנושאי המזונות או הסדרי הראייה. לצד כל אלה, חשוב שההסכם יהיה הוגן לשני הצדדים וניתן יהיה לעמוד בו לאורך זמן.

אילו סעיפים יכלול הסכם הגירושין?

הסעיף הראשון והנפיץ ביותר בדרך כלל הוא נושא חלוקת הרכוש. בסעיפים אלה יכלל כל הרכוש המשותף, חלק בעסק שצבר מוניטין ואפילו חלוקה של הכספים שכל אחד מבני הזוג חסך לאורך השנים. לצד אלה יכללו גם כספים בקרנות פנסיה שונות שיחולקו בעתיד כאשר בן הזוג יפרוש לגמלאות. בשלב הבא, חשוב שתהיה הסכמה משותפת על הפרידה. לעתים בתי המשפט הרבניים ינסו לכוון לשלום בית. על שני בני הזוג להסכים להתרת קשר הנישואין וליציאה לדרך חדשה.

משמורות ומזונות

הנושא הבא שידון בהרחבה במהלך פגישות הגישור הוא משמורות הילדים. בני הזוג יכולים להחליט ביניהם מיהו המשמורן הראשי אצלו יהיו הילדים במשך כל הזמן בעוד בן הזוג השני נפגש עמם בימים קבועים בשבוע כחלק מהסדרי הראייה. בהסכם זה יתקבלו החלטות גם לגבי חגים, סופי שבוע ואפילו נסיעות לחו"ל עם הילדים. קיימת גם אפשרות למשמורת משותפת בה הילדים נמצאים חצי מהשבוע אצל אחד ההורים וחצי מהשבוע אצל ההורה השני.נושא נפיץ נוסף הוא תשלום המזונות. אם ההחלטה מגיעה לבית המשפט תשלום זה יחושב בהתאם לצרכי הילדים, כמות הילדים, גילם, הסדרי הראייה ושיקולים נוספים. ניתן להגיע להסכם על גובה הסכום לפני הגשת כתב תביעה בבית המשפט ובכך לחסוך את הקונפליקט הנלווה לדיונים אלה.

עד מתי מיישמים כל חלק בהסכם

ההסכם יכלול גם פרקי זמן סבירים לביצוע הפעולות השונות המצוינות בו. החל ממכירת הדירה או זמן שבו הפרוד עוזב את הדירה המשותפת ושוכר דירה חדשה. וכלה בשינויים שונים הקשורים למימוש ההסכם כמו מכירת דירה משותפת וחלוקת הרכוש, התחלת הסדרי הראייה ושינוי רישום הילדים בבית ספר חדש בעת מעבר.לסיכום, את כל ההחלטות המשותפות ניתן לעשות בהסכמה במסגרת שיחות גישור בין בני הזוג ובסיוע עו"ד מומחה. במקרה כזה העו"ד לא מייצג את אחד הצדדים אלא משמש כגורם מתווך שנועד לעזור לזוג להגיע להסכם הוגן בו יוכלו לעמוד לאורך זמן. בדרך כלל תהליך גירושין בהסכמה יהיה קל יותר עבור שני בני הזוג ואף זול יותר מבחינת העליות הכרוכות בייצוג המשפטי של השניים.  

שתפו את המאמר:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב print
Print
עו"ד דין חגית הלוי

משרד עורכי דין חגית הלוי ושות'

משרדה של עורכת הדין חגית הלוי ושות' הוא משרד מנוסה המתמחה בדיני המשפחה, גירושין, צוואות וירושות.

ליצירת קשר חייגו: 077-9973919

צרו איתנו קשר


    אולי יעניין אותך גם...

    ניתן להגיע לפגישת ייעוץ שבה נבחן את המצב הקיים,
    תקבל/י תשובות והסברים לכל השאלות שלך ופתרון או המלצה מה כדאי לעשות.

    לייעוץ ראשוני התקשר/י  עכשיו: 077-3487178

    או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

      צור קשר דילוג לתוכן