דלג לתוכןדלג לפוטר

איך ניתן להתגרש בלי לפגוע בילדים?

באופן טבעי, הליך גירושין הוא הליך מורכב מאוד מבחינה משפטית, נפשית ורגשית. במסגרת הליך הגירושין, אנו נפרדים מצורת החיים שאותה הכרנו. מעבר לכך, אנו פוגעים לא רק בנו ובשגרת חיינו, אלא גם בילדינו. עם זאת, במאמר הבא ננסה להציג תמונה אופטימית יותר, ע"י מתן תשובות לשאלה: כיצד אפשר להתגרש ולמזער את הפגיעה בעצמכם וביקירי לבכם.

להתגרש באמצעות גישור:

הליך גישור הוא הליך הנערך בהסכמת בני הזוג, בפני אדם המשמש כמגשר מוסמך. בניגוד לשופט, מגשר אמור לגשר בין בני הזוג ולא להכריע בצדקת טענותיהם. תפקידו הוא לסייע לבני הזוג להגיע להסכם פשרה לשביעות רצונם. בנוסף, הליך גישור הוא הליך אינטימי, יעיל וזול יחסית. זהו הליך שמטיב עם בני הזוג וחוסך להם הליכים משפטיים ארוכים ומתישים בבית המשפט. דעתנו היא, שתמיד רצוי לבחון אפשרות של הליך גישור, במקום הליך משפטי, אך מומלץ לקבל ייעוץ משפטי מתאים לפני כן.

לקריאה נרחבת על הליך הגישור, אתם מוזמנים לעיין במאמרנו בנושא, ממש כאן >

לחתום על הסכם גירושין:

במסגרת הליך גירושין, מתגלעות מחלוקות רבות בין בני הזוג. לרוב, שני בני הזוג טוענים כי הם זכאים לזכויות עודפות מסוימות, בין אם ברכוש, במשמורת הילדים ועוד. אך המציאות מעידה, שזכויות הגבר והאישה, מאוזנות ברוב הנושאים. לכן, בכל פרט בהליך הגירושין, בין אם מדובר בהליך המזונות, הליך המשמורת או הליך הרכוש, שני בני הזוג עלולים להיפגע מהכרעה משפטית שלא תהיה לטובתם. לכן, דעתנו היא שבמסגרת הליך גירושין, מומלץ מאוד לחתור לחתימה על הסכם גירושין ובכך להתפשר על חלק מהנושאים הנוגעים לגירושין, אך מנגד, "להרוויח" בנושאים אחרים. הסכם גירושין מונע התדיינות משפטית שעשויה לפגוע בשני הצדדים, לעלות ביוקר ולהימשך זמן רב.

לנהוג בכבוד איש כלפי רעותו:

כבוד היא אינה מילה גסה, במיוחד לא במסגרת הליכי גירושין. לעיתים, מרוב כעס, כאב ואכזבה מבן/בת הזוג, אנו שוכחים לרגע שאיננו מתגרשים מאויב או משותף עסקי במיזם שלא צלח. אנו מתגרשים מהאדם עמו נישאנו, רכשנו בית, והולדנו ילדים לתפארת. לכן, הכבוד שאנו רוכשים לו/לה, אינו אמור להיעלם עם הגירושין. אולי האהבה כבתה, אך נר הכבוד צריך לדלוק בכל שלב. ברגע שאנו נוהגים בכבוד עם בן/בת הזוג שלנו, אזי באופן טבעי גם הליך הגירושין יראה בהתאם, דהיינו: חיובי יותר.

להתגמש במסגרת משא ומתן:

אחד המאפיינים של הליכי גירושין, הוא הרצון להקשות על בן הזוג השני. לעיתים, רצון זה נובע מיצר נקמה או מכעס, בגין התנהגות הצד השני. לעיתים, הכעס נובע מאכזבה, בשל פירוק מערכת היחסים.

דעתנו היא, שבמסגרת הליך הגירושין, במיוחד במסגרת ניהול משא ומתן לשם הסדרת זכויות בני הזוג במסגרת הגירושין, רצוי "ללכת" לקראת בן הזוג ולהתגמש במסגרת המשא והמתן. התנהגות חיובית עשויה לשמר קשר תקין בין בני הזוג בעתיד ובנוסף, לשכך במעט את הכאב הנלווה לגירושין. התנהגות כזו גם תסב פחות כאב ותמזער נזקים שונים, הן לבני הזוג עצמם והן לצדדים שלישיים.

לא לערב את הילדים:

אחת הטעויות הקשות והנפוצות ביותר שנעשות ע"י הורים במסגרת הליך גירושין, היא לערב את הילדים בהתנהלות ההורים. לא תמיד מדובר בהתנהלות מכוונת, שמטרתה לסכסך בין הילדים לבין אחד ההורים. מדובר בהתנהגות טבעית, שנובעת גם מרצון למצוא חן בעיני הילדים וגם מרצון לשאוב עידוד.

בנקודה זו, הצעתנו היא להימנע כמעט לחלוטין, מלערב את הילדים בהליך הגירושין. חשוב להסביר לילדים שמתקיים הליך גירושין. אפשר לשבת עם הילדים ביחד עם בן/בת הזוג לשעבר ולהסביר להם מהן המחלוקות. אך בשום אופן, אין לערב וליידע אותם על התנהגות לא נאותה, לכאורה, של אחד מבני הזוג וכמובן רצוי לא לסכסך ביניהם לבין אחד ההורים. התנהגות כזו פוגעת בהם בהווה ואף עשויה לפגוע בהם בעתיד.

לסיכום:

הליך גירושין הוא הליך מורכב, מתיש, סבוך ויקר. הליך גירושין פוגע לא רק בכם באופן אישי, אלא גם בילדיכם המשותפים, שלפתע נאלצים להתרגל לצורת חיים חדשה לחלוטין, לא מוכרת ומורכבת מאוד. לא פעם, הליכי גירושין נמשכים ו"נמרחים" על פני תקופה ארוכה. זאת, בשל רצון שקיים אצל שני בני הזוג "לעשות דווקא". עצתנו, שמתבססת על סמך שנים רבות של ייצוג בני זוג בתחום הגירושין היא לקחת צעד לאחור ולפעול לשם ייעול הליך הגירושין ופתיחתו של דף חדש לעתיד טוב יותר.

שתפו את המאמר:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב print
Print
עו"ד דין חגית הלוי

משרד עורכי דין חגית הלוי ושות'

משרדה של עורכת הדין חגית הלוי ושות' הוא משרד מנוסה המתמחה בדיני המשפחה, גירושין, צוואות וירושות.

ליצירת קשר חייגו: 077-9973919

צרו איתנו קשר


    אולי יעניין אותך גם...

    ניתן להגיע לפגישת ייעוץ שבה נבחן את המצב הקיים,
    תקבל/י תשובות והסברים לכל השאלות שלך ופתרון או המלצה מה כדאי לעשות.

    לייעוץ ראשוני התקשר/י  עכשיו: 077-3487178

    או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

      צור קשר דילוג לתוכן