דלג לתוכןדלג לפוטר

עריכת צוואה בחיים

צוואה בחיים הינה מסמך בו אדם קובע מי אלו שיירשו את רכושו ונכסיו לאחר מותו וזאת במסגרת רצונותיו ובחירתו החופשית. בחירתו למי להוריש את רכושו ונכסיו יכולה לכלול כל אדם ואין כל חובה להוריש אלו לבני משפחתו בלבד.

חשיבות עריכת צוואה בחיים

עריכה של צוואה בחיים מהווה נושא חשוב ומשמעותי בו מתבטא, כאמור, רצונו של אדם להעביר את רכושו ונכסיו שצבר במשך חייו לאחר לכתו לאנשים המשמעותיים לו. על אף החשיבות הרבה בעריכת צוואה בחיים, רבים מהאנשים נמנעים מלדבר ולהרהר בדבר גם מתוך אמונה שעריכת צוואה בחיים יש לעסוק בה ממש בנושא המוות, כשאצל רבים הנושא הפך לטאבו ממש.במקרים בהם אדם מעוניין שרכושו ונכסיו יחולקו באופן המוגדר במסגרת חוק הירושה עריכת צוואה בחיים מתייתרת. עם זאת, ברוב המקרים, אותם הסדרים בחוק הירושה אינם עומדים בקנה אחד עם רצונו של אדם ועל כן עריכת צוואה בחיים רלוונטית כמעט לכל אדם.בעת עריכת צוואה בחיים, אותה יש וחשוב לעשות מול עורך דין לענייני ירושה המכיר את התחום מקרוב, נותן האדם ביטוי לפרטים ולשיקולים משמעותיים, דוגמת: שיקולי מס, שיקולים עסקיים ואף שיקולים משפחתיים. שימת לב לפרטים ושיקולים אלו יש בהם העמקה בפרטים ותכנון נכון ומדויק של הצוואה ובכך להביא לאחר לכתו של אותו אדם למנוע סכסוכים משפחתיים בין כלל היורשים.לאורך השנים ניתן להבחין עד כמה הכנת צוואה בחיים חשובה ורלוונטית ולבטח במצבים הנחשבים ליותר מורכבים. עורכי דין העוסקים בתחום יודעים להצביע על מקרים בהם המלצתם לעריכת צוואה בחיים הייתה חשובה ונכונה, למשל: מקרים של ידועים בציבור, כשבנוסף לכתיבת צוואה בחיים ההמלצה עבורם גם בעריכת הסכם ממון או הסכם חיים משותפים, מקרים בהם יש רצון בחלוקת מספר נכסי נדל"ן של המוריש, בין בני זוג גרושים או פרודים, אנשים ערירים, במקרים בהם יש צורך להבטיח עתידו של קטין או פסול דין ואף מקרים בהם המוריש מעוניין להוריש רכושו ונכסיו או חלק מהם אשר יתורגמו כתרומה למטרות ציבוריות וקהילתיות.

עריכת צוואה בחיים – רק בליווי של עורך דין

ברמה הטכנית עריכת צוואה בחיים חשוב שתעשה בליווי אנשי מקצוע בתחום עריכת הדין. עורכי הדין העוסקים בתחום יודעים להכין את הקרקע לעריכת צוואה בחיים אשר תהיה רלוונטית ובזמן אמת לא תיפסל.ישנן מספר נקודות שיש להכיר ולדעת ברצוננו להתפנות לעריכת צוואה בחיים. הדבר הראשון והחשוב, שאליו התייחסנו גם קודם, נוגע לעריכת צוואה בחיים אשר נעשית מרצון חופשי ועצמאי של המוריש וזאת מבלי שקיים לחץ סביבתי של בני משפחה וקרובים אשר מפעילים לחץ נפשי או כלכלי. בנוסף, על כותב הצוואה להיות בעת עריכתה אדם בריא, צלול בדעתו ומודע באופן מלא לכתוב בצוואה ולמשמעויות הנלוות לכך. אלו חשובים על מנת להבהיר שעריכת הצוואה בחיים לא נעשתה מתוך גחמה רגעית או כל שיקול זר אשר "קפץ לביקור רגעי" אצל אותו אדם.עריכת צוואה בחיים דורשת חתימה של המוריש במעמד של שני עדים בגירים שאינם מבני משפחתו. חשוב כמובן להכיר בעובדה שעריכת צוואה בחיים אפשרית תמיד לשינוי או ביטול ואם בחר אדם לערוך צוואה נוספת בהמשך לזו הקודמת, הופכת הצוואה האחרונה לזו הרלוונטית.עורכי הדין המתמחים בעריכת צוואה בחיים, ממליצים בחידוש הוראות הצוואה פעם במספר שנים וזאת בכדי שבעתיד לא יוטל ספק ברצונותיו של המוריש וזאת במקרים בהם עבר זמן רב מעריכת הצוואה ועד תאריך מותו של אדם. בפגישה עם עורך הדין ניתן לקבוע מראש באילו שנים ייערכו באופן קבוע החתימה על חידוש הוראות הצוואה.חיזוק נוסף לעריכת צוואה בחיים מתאפשר בגיבוי האקט על ידי צילום בוידיאו של המאורע בה קורא המוריש את הצוואה בקול וזאת לצד עורך הדין ושני עדיו. בנוסף, ממליצים עורכי הדין לצרף כנספח לצוואה אישור רפואי בו מעיד הרופא הבודק על צלילותו המלאה של אדם נכון ליום עריכת הצוואה ואף מסמך רפואי דומה בתאריכי חידוש הוראות הצוואה. 

שתפו את המאמר:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב print
Print
עו"ד דין חגית הלוי

משרד עורכי דין חגית הלוי ושות'

משרדה של עורכת הדין חגית הלוי ושות' הוא משרד מנוסה המתמחה בדיני המשפחה, גירושין, צוואות וירושות.

ליצירת קשר חייגו: 077-9973919

צרו איתנו קשר


    אולי יעניין אותך גם...

    מזונות אישה

    עריכת צוואה בחיים

    צוואה בחיים הינה מסמך בו אדם קובע מי אלו שיירשו את רכושו ונכסיו לאחר מותו וזאת במסגרת רצונותיו ובחירתו החופשית.
    לקריאת המאמר >

    ניתן להגיע לפגישת ייעוץ שבה נבחן את המצב הקיים,
    תקבל/י תשובות והסברים לכל השאלות שלך ופתרון או המלצה מה כדאי לעשות.

    לייעוץ ראשוני התקשר/י  עכשיו: 077-3487178

    או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

      צור קשר דילוג לתוכן