דלג לתוכןדלג לפוטר

משמורת והסדרי ראייה בתקופת משבר – איך זה עובד?

התקופה הנוכחית מאתגרת עבור כולם. הורים שילדיהם אינם מגיעים למוסדות החינוך והגנים, ילדים להורים מבוגרים שאינם מגיעים להיפגש איתם כדי שלא לסכנם בריאותית ורבבות אנשים שאיבדו את מקום העבודה. כאשר מוסיפים לסיטואציה הזו גם את האתגרים המיוחדים של זוגות שהתגרשו ותיאמו משמורת משותפת הקושי כפול ומכופל. כיצד ניתן לחלק את הזמן בין שני בתים כאשר יש סגר? האם נכון שהילד יעבור שוב ושוב מבית לבית? על כך במאמר לפניכם.

מדוע זוגות בוחרים במשמורת משותפת?

כיום הסיבות לבחירה במשמורת משותפת על פני הורה משמורן אחד היא כפולה: ראשית, טובת הילדים עומדת לנגד ההורים המעוניינים בזמן איכות עם הילדים ואינם מוכנים לוותר על כך. שנית, נוספים אספקטים כלכליים כמו חלוקה שונה של המזונות המבוססת על זמן השהייה עם הילד, חלוקת ההוצאות השוטפות על מדור ומזון וכן איזון בין ההורים ביכולת לעבוד לאחר שעות הלימודים של הילדים. לכן כאשר משתנים התנאים החיצוניים, במיוחד לאור ההנחיות הגורפות של משרד הבריאות, הורים רבים מוצאים עצמם בלבטים. האם לנסות ולהשאיר בכל זאת את הסדרי הראייה כפי שהם או לבצע שינויים? ומה לעשות אם שני ההורים מתגוררים במרחק רב זה מזה ולא ניתן לנסוע בין שתי ערים?

הסוד להצלחה - בחינת האפשרויות יחד

הסוד להצלחה של כל הסכם גירושין הוא היכולת להבין את התנאים המיוחדים שבהם נמצא כל אחד מבני הזוג, ולהתגמש לפיהם מבלי לפגוע בילדים. לדוגמה, אם אחד ההורים עובד בעבודה חיונית כמו רופא או שוטר, ואינו יכול להתפנות בשעות שנקבעו בהסכם בגלל משבר הקורונה ניתן לשנותן מעט. אם יש סגר הדוק, וההורה פנוי לשיחה, ניתן להשתמש ברשת האינטרנט ולהפוך את המפגש של ההורה למפגש וירטואלי בזום או משחק משותף במחשב. פלאי הטכנולוגיה היום מאפשרים למשפחות לשמור על קשר זו עם זו, כפי שראינו בסדר הפסח הנוכחי, גם אם הן לא נמצאות בחדר אחד.

ההשפעה על המזונות

כפי שציינו, להסדרי הראייה יכולים להיות גם השפעות על הפן הכלכלי. לדוגמה, אם הילד אינו הולך לישון אצל אחד ההורים פעמיים בשבוע, אלא נשאר אצל הורה אחד במשך שבועיים־שלושה ברציפות, על הורה זה לדאוג לשלם עבור המזון והוצאות נוספות בתקופה זו. ניתן להחליט שבמקום המשמרת המשותפת רק למשך חודש אחד, ההורה השני ישתתף בחלק מההוצאות העודפות. או לחילופין להחליט שלאחר תום המשבר, ההורה השני יזמין את הילד לשהות אצלו במשך שבוע או שבועיים ברציפות. כפי שהדגשנו הסוד הוא ביכולת להתגמש.

ההעדפות של הילדים

פעמים רבות ההחלטה באיזה בית הילדים ישהו יכולה להיות בשיתוף הילדים. אם שני ההורים אינם עובדים או פנויים לשמור עליהם במשך היום, אפשר לבחור בית אחד שבו הילדים ישהו עד תום המשבר. אם לילדים אין העדפה לבית זה או אחר, אפשר לנסות לתאם כי יהיה שבועיים בבית אחד ולאחר מכן שבועיים בבית השני. זאת כמובן, לאחר שמירה על כל כללי הבידוד הנדרשים. חשוב גם לקחת בחשבון כי אם חלק מהסדרי הראייה היו משולבים עם שעות פנאי אצל הסבא והסבתא, צריך לזכור כי כעת הם נמצאים בסיכון רב יותר, ולדחות את המפגשים עם האוכלוסייה הרגישה יותר, לתקופה שבה המגפה תחלוף ונוכל לחזור לחיים רגילים.מתלבטים איך לעבור את המשבר וזקוקים לייעוץ או גישור בזמן הגירושין? פנייה לשירותי עורכי דין לענייני משפחה, שיכולה ליישר את ההדורים בתקופה זו גם בשיחות ללא מפגשים פרונטליים. 

שתפו את המאמר:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב print
Print
עו"ד דין חגית הלוי

משרד עורכי דין חגית הלוי ושות'

משרדה של עורכת הדין חגית הלוי ושות' הוא משרד מנוסה המתמחה בדיני המשפחה, גירושין, צוואות וירושות.

ליצירת קשר חייגו: 077-9973919

צרו איתנו קשר


    אולי יעניין אותך גם...

    ניתן להגיע לפגישת ייעוץ שבה נבחן את המצב הקיים,
    תקבל/י תשובות והסברים לכל השאלות שלך ופתרון או המלצה מה כדאי לעשות.

    לייעוץ ראשוני התקשר/י  עכשיו: 077-3487178

    או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

      צור קשר דילוג לתוכן