דלג לתוכןדלג לפוטר

תביעות בדיני משפחה בתקופת פגרת הקיץ – כל מה שצריך לדעת

פגרת הקיץ בבתי המשפט משנה את המועדים בהם אפשר להגיש תביעות שאינן דחופות בתחום דיני המשפחה. פגרה זו נחלקת לשתי תקופות. התקופה הראשונה: היא בין התאריכים 21 ביולי ועד 19 באוגוסט בה מתקיימת קבלת קהל במשך שלוש שעות בלבד – בין השעה תשע בבוקר לשעה שתיים עשרה בצהריים. התקופה השניה – היא בין התאריכים 20 באוגוסט ועד 5 בספטמבר בה לא מתקיימת קבלת קהל כלל.

האם ניתן להגיש סעדים דחופים?

היות ולפעמים קיימים סעדים דחופים הנוגעים לשלומם של הילדים במשפחה בית המשפט פותח את שעריו לקבלת סעדים אלה. בין המקרים הללו ניתן למנות:
  • מניעת יציאה של הורה מהארץ עם ילד אם קיים חשש שההורה השני לא הסכים ליציאתו.
  • בקשות דחופות למקרים של אימוץ או למינוי אפוטרופוס.
  • צווי הגנה שנועדו למנוע מקרים של אלימות במשפחה. הנושא רלוונטי במיוחד כאשר קיים חשש לשלומם של בני הזוג או הילדים בעקבות מקרה שהתרחש או הצהרה על כוונה לפגוע.
  • קטין שנחטף – על פי אמנת האג בתי המשפט מאפשרים ביצוע פעולות להחזרת קטין שנחטף מחוץ לגבולות המדינה. סעד זה ניתן לקבל במשך כל השנה.
  • בדיקות רפואיות דחופות: לעתים, קיימת בקשה לביצוע בדיקות רפואיות או נפשיות דחופות לקטין כאשר אחד מבני הזוג מסרב לכך בתוקף. בתקופה הפגרה ניתן לקבל צו של בית המשפט לבדיקת הקטין.
  • פגישות של קטין עם אחד מהוריו שלא ניתנות לדיחוי.
  • בקשות לסעד דחוף הנוגעות לתביעת מזונות.
  • בקשות לקבלת קטין לטיפול פסיכולוגי או למוסד חינוכי.
  • כאשר יש חשש לעיגון או התרת הנישואין במידה ולא תתקבל בקשה דחופה לגירושין יעתר בית המשפט לקיצור תקופת עיכוב ההליכים אם בן הזוג הנתבע נמצא מחוץ למדינת ישראל.

אילו פעולות לא ניתן לעשות בתקופת הפגרה?

בתקופת הפגרה לא ניתן להגיש בקשות חדשות לדיוני בענייני גירושין (אלא אם יש סיבה ממשית לחשש שעיכוב התהליך יפגע בסיכוי לקבלת הגט). לכן, חשוב להכיר את המועדים שבהם בית הדין נמצא בפגרה ולהמתין לסיומה. בנוסף, לא ניתן להגיש בקשות להפחתת דמי מזונות, להגדילן או עתירות שאינן דחופות הנוגעות לדמי המזונות. לנושא זה יש חשיבות רבה בתקופת הקיץ משום שמשפחות רבות מעוניינות לצאת לחופשה בחו"ל ותלויות במזונות. לכן, מומלץ להערך לכך מראש לפני תקופת הפגרה ולהגיש את הבקשה לפניה או אחריה. מעבר לימי פגרת הקיץ שצוינו לעיל בתי המשפט יוצאים גם לפגרות נוספות בימי שישי, במהלך ערבי חג או חגים ובמהלך ימי הזכרון. למרות שחלק מהעסקים בישראל פתוחים בימים אלה בית המשפט לענייני משפחה לא יהיה פעיל.

כיצד להתכונן לפגרות הקיץ?

אם אתם מתכוננים להתחיל הליך גירושין חשוב להתייעץ עם עורך דין לענייני משפחה ולגלות האם הסעד אותו אתם עומדים לבקש דחוף. אם קיים חשש שבן הזוג שלכם יעזוב את הארץ לתקופה ארוכה, למשל, תוכלו להתנות את יציאתו בקיום הגט. קיימת חובה כיום לבצע תהליך של גישור לפני תיאום תאריך גירושין בבית הדין לענייני משפחה. תקופה זו של פגרת הקיץ יכולה להיות הזמן המתאים להתחלת תהליך הגישור ובמידה ולא הצלחתם לגבש הסכם גירושין תוכלו להתחיל לקבוע את תאריכי הדיון לאחר פגרת הקיץ.לסיכום, בדומה למוסדות החינוך גם בתי הדין לענייני משפחה והשלום סוגרים את דלתותיהם לציבור לתקופה קצרה. בחלק הראשון של הפגרה ניתן להגיש את הסעדים השונים בין השעות 9:00-12:00 ולאחר מכן רק סעדים דחופים יתקבלו. בכל שנה, כדאי להתעדכן בתאריכים המעודכנים של פגרת הקיץ. 

שתפו את המאמר:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב print
Print
עו"ד דין חגית הלוי

משרד עורכי דין חגית הלוי ושות'

משרדה של עורכת הדין חגית הלוי ושות' הוא משרד מנוסה המתמחה בדיני המשפחה, גירושין, צוואות וירושות.

ליצירת קשר חייגו: 077-9973919

צרו איתנו קשר


    אולי יעניין אותך גם...

    ניתן להגיע לפגישת ייעוץ שבה נבחן את המצב הקיים,
    תקבל/י תשובות והסברים לכל השאלות שלך ופתרון או המלצה מה כדאי לעשות.

    לייעוץ ראשוני התקשר/י  עכשיו: 077-3487178

    או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

      צור קשר דילוג לתוכן