דלג לתוכןדלג לפוטר

ערעור על גובה מזונות זמניים

האם ערכאת ערעור תיתן דעתה על גובה מזונות זמניים אשר נפסקו בבית המשפט לענייני משפחה?

עובדות המקרה:

במאמר שלהלן, נסכם ונציג בפניכם/ן פסק דין שניתן במסגרת בקשת רשות ערעור על החלטת בית המשפט לענייני משפחה, מצד המבקש, בנוגע לפסיקת גובה המזונות. העובדות הן כדלקמן:

המבקש הינו אב לשתי בנות קטינות בנות 5 ו-3. בית המשפט פסק מזונות זמניים, אשר עומדים על סך 1,700 ש"ח לכל קטינה, המשמשים כמזונות, מדור והוצאות מדור. כמו כן פסק בית המשפט, שעליו לשאת במחצית מהוצאות חינוך ובריאות. בהחלטתו ציין בית המשפט, כי המשיבה עובדת ומשתכרת כ-4,000 ש"ח לחודש, לטענתה, ואילו המבקש טען כי אינו עובד בשלב זה. המבקש הגיש בקשת ערעור לבית המשפט המחוזי, בנוגע לגובה המזונות הזמניים שהוטלו עליו, ומכאן – הערעור שלפנינו:

טענות המבקש:

המבקש טוען, כי בית המשפט שגה כאשר פסק מזונות גבוהים מכפי שיכול המבקש לשלם. לטענתו, הוא אינו עובד ואף שקוע בחובות, וזאת להבדיל מהמשיבה, שלמעשה משתכרת ומרוויחה כ-6,000 ש"ח, ולא 4,000 ש"ח כפי שהיא מציגה. עוד טוען המערער, כי בפועל מתקיימת משמורת משותפת, וזאת בשל העובדה כי הסדרי שהיית הקטינות עמו, הינם בימים קבועים, ב' ו-ד', כולל לינה, וכן בכל סופ"ש שני, מיום שישי ועד ליום ראשון. מכאן טוען המערער, כי שגה בית המשפט קמא, בקביעת גובה המזונות וכי הוא מפר את עיקרון השוויון.

טענות המשיבה:

המשיבה מצדה טוענת, כי סכום המזונות שנפסק, נמוך משמעותית מצרכי הקטינות. הקטינות כאמור מתחת לגיל 6, ולכן חיוב המבקש במזונותיהן, הינו מוחלט. לטענת המשיבה, חובותיו של המבקש הינם בגין הימורים, וכמו כן, הוא בעל נכס מקרקעין, בעוד לה אין נכסים כלל והיא משתכרת על סך 4,763 ש"ח בממוצע. הקטינות הורגלו לרמת חיים גבוהה.

דיון בית המשפט:

בית המשפט לא מצא הצדקה להתחשב בטענותיו של המבקש, כי הוא אינו עובד. בית המשפט מבהיר, כי הכלל בקביעת מזונות זמניים, הוא כי בית המשפט הדן בבקשה מסוג זו, אינו מנתח בצורה מקיפה את כלל הראיות וכן 'אינו נכנס לעובי הקורה', ומכאן – שאינו חייב לדון לבחון את כלל הראיות שהוצגו. זאת בשל תכליתן של המזונות הזמניים – לספק סעד זמני ומהיר לילדים.

כמו כן, בית המשפט דוחה את טענותיו של המבקש בנוגע לשכרו ולכך שאינו עובד, מהסיבות הבאות: בית המשפט קובע כי לאחרונה שונתה ההלכה בעניין חיוב אב במזונות ילדיו. על פי פסק דין של בית המשפט העליון, יש להחיל את עיקרון השוויון, וייתכן כי גם במצב שבו המשמורת הינה משותפת וכי הקטינים מצויים אצל הורים שהכנסותיהם שוות, אזי יכלכל כל אחד מההורים את הילדים, כאשר הם נמצאים במחיצתו. אלא שעל פי הלכה קבועה זו, המצב האמור נכון ורלוונטי לילדים מעל גיל 6 בלבד. היות ובענייננו, הקטינות הינן מתחת לגיל 6, אזי הדין ביחס אליהן, שונה. בית המשפט קובע על פי הלכה זו, כי נכון למועד הדיון האמור, לא חל כל שינוי בהלכות המתייחסות למזונות קטינים מתחת לגיל 6.

בנוסף, קובע בית המשפט, כי טענותיו של המבקש, יוכלו לעלות בשלב ההוכחות שייערך בבית המשפט קמא, ובמידה ויהיה צורך, יוכל המבקש לחלוק על הקביעות בפסק הדין שיינתן, וזאת רק לאחר שמיעת הראיות. טענותיו של המערער אינן מתאימות לשלב זה, שבו נפסקו מזונות זמניים כסעד ביניים.

הכרעת בית המשפט:

בית המשפט קבע כי סכום המזונות הזמנים שנפסקו, אינו גבוה באופן המצריך התערבות מצד בית המשפט, מאחר ומדובר בסכום גלובלי הכולל מדור והוצאות מדור. בית המשפט פסק כי דין הבקשה להידחות מכל וכל, וכי המבקש יישא בהוצאות המשיבה בסך של 4,000 ש"ח.

 

 

שתפו את המאמר:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב print
Print
עו"ד דין חגית הלוי

משרד עורכי דין חגית הלוי ושות'

משרדה של עורכת הדין חגית הלוי ושות' הוא משרד מנוסה המתמחה בדיני המשפחה, גירושין, צוואות וירושות.

ליצירת קשר חייגו: 077-9973919

צרו איתנו קשר


    אולי יעניין אותך גם...

    ניתן להגיע לפגישת ייעוץ שבה נבחן את המצב הקיים,
    תקבל/י תשובות והסברים לכל השאלות שלך ופתרון או המלצה מה כדאי לעשות.

    לייעוץ ראשוני התקשר/י  עכשיו: 077-3487178

    או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

      צור קשר דילוג לתוכן